Postat 12 januari 200817 år Hej Saltizar!Jag undrar om det räcker med 2 st koralia 4 och 1 st koralia 3 +ytterfilter för 250 liter till mitt 240 liters akvarium? Är det tillräckligt med cirkulation? Sedan har jag en till fråga. Jag har haft mitt kar igång i ca. 1 månad. Jag har inte haft någon som helst belysning på. Idag såg jag att det har lagt sig en *hinna* på korallsanden. Ser ut som brun sand. Vad kan det vara? Smuts, alger??Mvh Sofia
Postat 12 januari 200817 år hinnan är nog kiselalger.. om vattenvärderna är hyfasde så kan du släppa i lite snäckor som kan beta av algerna..
Postat 12 januari 200817 år Författare Jag väntar på vatten tester som skall komma in till affären. Vad tror du/ni om cirkulationen?? Tillräcklig??
Postat 12 januari 200817 år Du behöver minst 10 omsättningar (2500l/timmen i ditt kar) men många har mer, lite beroende på vilka invånare som skall finnas i akvariet.
Postat 12 januari 200817 år Det ska nog räcka! =)Själv kör jag med två st korallia 1 pumpar och en seio superflow på 3200l + en liten maxi jet på 500l/Marcus
Postat 12 januari 200817 år Du behöver minst 10 omsättningar (250l/timmen i ditt kar) men många mer, lite beroende på vilka invånare som skall finnas i akvariet.jasså du han före mej =)
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.