Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej Saltizar!

Jag undrar om det räcker med 2 st koralia 4 och 1 st koralia 3 +ytterfilter för 250 liter till mitt 240 liters akvarium? Är det tillräckligt med cirkulation?

Sedan har jag en till fråga. Jag har haft mitt kar igång i ca. 1 månad. Jag har inte haft någon som helst belysning på. Idag såg jag att det har lagt sig en *hinna* på korallsanden. Ser ut som brun sand. Vad kan det vara? Smuts, alger??

Mvh Sofia

Postat

hinnan är nog kiselalger.. om vattenvärderna är hyfasde så kan du släppa i lite snäckor som kan beta av algerna.. :)

Postat
  • Författare

Jag väntar på vatten tester som skall komma in till affären. Vad tror du/ni om cirkulationen?? Tillräcklig??

Postat

Du behöver minst 10 omsättningar (2500l/timmen i ditt kar) men många har mer, lite beroende på vilka invånare som skall finnas i akvariet.

Postat

Det ska nog räcka! =)

Själv kör jag med två st korallia 1 pumpar och en seio superflow på 3200l + en liten maxi jet på 500l

/Marcus

Postat
Du behöver minst 10 omsättningar (250l/timmen i ditt kar) men många mer, lite beroende på vilka invånare som skall finnas i akvariet.

jasså du han före mej =)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.