hbmannen Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 funkar de att köra flera Pomacanthus Semicirkulatus ( Koran Kejsare ) ihop i samma tank??jag har redan en som är fullt utfärgad och vuxen.jag skulle gärna vilja ha en imperator oxo. va tror ni om de?// HB Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
idaida Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Ja, det går bra med flera koran kejsare, men blir det inte lite fullt då? Imperator skulle også gå bra. Dis vuxna koran kommer säkert till at bli lite stressade bland dom nya, men det bruker roa sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Om jag skulle vilja ha flera Kejsare av samma art så skulle jag välja att släppa i alla samtidigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 13 januari 2008 Författare Dela Postat 13 januari 2008 de var bara en tanke att ha fler. dom e ju så fina. vi får se hur de blir framöver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Om jag skulle vilja ha flera Kejsare av samma art så skulle jag välja att släppa i alla samtidigt.Håller med dig i det men om man redan har en och vill ha fler, ska man då sälja en och köpa flera nya samtidigt eller föra till ytterliggare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Jag skulle plocka upp den jag redan hade, släppa i den/de nya och sedan släppa i den gamla igen, allt under samma timma. Detta borde PWIN veta mer om, han har ju Kejsare och större erfarenhet, dock kanske inte 2 eller flera av samma art? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Det funkar dåligt att ha två av samma art om det inte är ett par. Jag har haft en utfärgad imperator ihop med en ungfärgad, det har gått bra tills ungen vuxit upp, då har den vuxna haft ihjäl den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Är det likadant med Kejsare som med Dvärgkejsare att de kan byta kön beroende på 'dagsformen'?I det vilda har ju en Dvärgkejsare hane ett harem av kanske 10 honor. Skulle hanen falla bort av någon anledning omvandlas en av honorna till nya hane.Eller är det som du skriver att stora Kejsare alltid bildar par, och hur ser man då skillnad på hane och hona? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 januari 2008 Dela Postat 13 januari 2008 Hanen har en längre gältagg, vet dock ej om det gäller ALLA kejsare.Här finns lite bilder att glo på.http://archiv.korallenriff.de/05Gu_3.htmlMännchen=hane Weibchen=hona Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 15 januari 2008 Dela Postat 15 januari 2008 En bild på min Korankejsare.. som förhoppningsvis förtydligar våra frågor angående Koran Hannar ochHonor..Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 16 januari 2008 Författare Dela Postat 16 januari 2008 okej. min koran har hyperlånga gältaggar. så då är sunnys koran inget för min tank då??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Taggen på min Koran är ännu längre än Sunny's, så då är väl min en alfa-alfa hane. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Hmm... det verkar som om min är en hona fortfarande då Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Hanen har en längre gältagg, vet dock ej om det gäller ALLA kejsare.Här finns lite bilder att glo på.http://archiv.korallenriff.de/05Gu_3.htmlMännchen=hane Weibchen=honaJag tror jag ska förtydliga mitt inlägg, då det var lite otydligtJag vet inte om man kan titta på gältaggen på Pomacanthus Semicirkulatus. Men, på vissa andra kejsare kan man göra de, hänvisar till länken ovan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.