dümbo Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 jag har ett stort dilemma när de gäller att välja ut en skummare man vill ju att fisakrna ska ha den bästa kvaliten har ni nå bra rekomendationer på en skummare... Citera
dümbo Postat 13 januari 2008 Författare Postat 13 januari 2008 glömde skriva att karet är på 300 l en cayman 110 scenic... Citera
pimo Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Jag kör en KorallenZucht revolution Small.Är fruktansvärt nöjd med denna, och bättre och bättre skummar den, tror det har något att köra med att det är en "inkörningsperiod" på den.http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=9231 där kan du läsa massor om denna skummare. Citera
Jaken Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 Har du kikat i produktguiden? 2 sidor med recensioner av olika skummare.https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showcat.php?cat=13 Citera
a.nilson Postat 13 januari 2008 Postat 13 januari 2008 håller med manne. körde innan oxå en mce 600 o den är skit bra. dock så lät min lite men den gjorde ett jäkligt bra jobb. Citera
dümbo Postat 18 januari 2008 Författare Postat 18 januari 2008 jag va i akvarielagret häromdan å fråga just om era rekomendationer.. haha problemet blir dock att jag inte får plats me skummaren i skåpet till akvariet.. så snubben sa att man kan köra utan men dock krävs det flera vattenbyten... det inte låter bättre utväg en ekonomiskt synvinkel.. men dock mitt ända alternativ.. hur tror ni den teorin utan skummare funkar? Citera
Daniel N Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 Är man ny på detta med saltvatten tycker jag inte man ska ta bort skummaren. Det är en av grunderna inom saltvatten (Tycker jag) Gör vad du kan för att få in en i ditt system.Mvh Daniel Citera
stigigemla Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 Nej du bör nog nog ha en skummare. Det är tre faktorer:1. Du får en ökad utvädring av ammoniak och annat så nedbrytningsbakterierna får mindre att jobba med.2. Den skummar ut äggvite ämnen med mer så du får mindre risk för skitalger och näringsfattigare som småpolypiga koraller trivs bättre i.3. Genom 1 och 2 behövs det mindre vattenbyten. Säkert mindre än hälften. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 18 januari 2008 Postat 18 januari 2008 Stig har naturligtvis rätt instämmer 100% Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.