Gå till innehåll

Vilken skummare ska man köpa?


Rekommenderade inlägg

Guest Nicklas

Hej,

Efter att ha provat enmängd olikaskummare tycker jag nogsom Zippo skriver att Aqua Medics Turboflotor Multi germycket (mest)skummare för pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan du ska ställa dig är nog vilken skummare du inte ska köpa, Själv är min burk på 500l och jag har en Aqua Care 1000v vilket funkar perfekt, Jag valde den skummaren därför att jag senare ska har tänkt ha en något större burk, som den då passar till. Vilket märke du väljer är nog en mer ekonomisk fråga. Men tycker du det är värt att lägga ca 6000 för en skummare så tycker jag du ska köpa Aqua Care då den har en överlägsen kvalité jämfört med tex Aqua Medic, därom inte sagt att den skummare bättre än andra märken. Det enda jag har att jämföra med är TF 100, och skillnaden mellan dessa skummare är hästlängder, Aqua Care skummar mycket mer och tjockare skum

MVH Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo Aquacare gör bra kvalitetsskummare men prislappen är åt hel*** finns

inget på den som kostar så mycket , sen har vi de gammla frågan hur va

det nu är det verkligen bra med tjockt skum ? många olika åsikter på

den frågan !

men som sagt efter att ha ägt & testat snart ett 10 tal olika

skummare "även aquacare" så fastnade jag för AMTF 1000Multi för

sin enkelhet & funktion i förhållande till prislappen

men bästa rådet måste vara att köpa en bättre beg skummare ,då kan man få en bra till halva priset .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu som skrivit tidigare i tråden.. en Deltec APF 600, den ligger på halva priset (lite drygt) som en Aquacare. Den skummar helt otroligt bra och håller en god kvalitet, den är också mycket enkel att hålla i ordning.

Men jag har också haft en AM turboflootor 1000 multi, sådan som Zippo skiriver om, och ´den fungerade också alldeles utmärkt. Men det är en sak som jag inte rikigt förstår, varför dissar så många AM?? Kvaliten är inte långt efter de "fina" skummarna, man får ju extremt mycket skummare för pengarna och det måste vägas in tycker jag. Med andra ord så kan jag också rekomendera AM 1000 skummaren!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...