Tilda Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Undrar vad som i Salifers tester räknas som en sked av ett pulver? Är den rågad eller struken? Citera
jupiter Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 denna fråga är lite intressant vad menas med struken för om man tar fingret så packar man pulvret i skeden! så hur gör gör man igentligen för att få optimalt rätt mängd.ursäkta att jag stal din tråd "sofia"mvh Peter. Citera
salar Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Struken menar jag med att skeden e full inte över full,Peter varför pilla med fingrarna o packa pulvret.Patrik Citera
Tilda Postat 24 januari 2008 Författare Postat 24 januari 2008 I nitrat testet finns 2 pulver, det ena står det att man ska "compress against the inner side of the container". Det andra pulvret är som socker och går inte att pressa ihop. Det står 1 level scoop, betyder "level" nåt?På andra tester står det bara 1 spoon osv. Citera
jupiter Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 det jag menade var att när man stryker med fingret så packas det lite olika. är iosf inte det rätta sättet att göra kanske. Citera
stigigemla Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Level spoon betyder struken sked. Alltså pulvret skall vara i nivå med skedens kant. Citera
Robert Lennqvist Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 I nitrat testet finns 2 pulver, det ena står det att man ska "compress against the inner side of the container". Det andra pulvret är som socker och går inte att pressa ihop. Det står 1 level scoop, betyder "level" nåt?På andra tester står det bara 1 spoon osv.Anledningen till att man ska göra det är förmodligen att just det pulvret är ungefär som mjöl i konsistensen. För att få en struken sked fyller man den rågad och drar den mot kanten. Det andra pulvret har mer konsistensen som strösocker och då räcker det med att skaka till den lite försiktigt för att få den struken. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.