Gå till innehåll

Nemateleotris decora - Lila eldstjärtsgoby


PikeDevil

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag har precis köpt en Nemateleotris decora - Lila eldstjärtsgoby. En riktigt fin fisk tycker jag, men den är oehört blyg/rädd. Har haft den i snart 1 och en halv vecka och den ligger mest och gömmer sig på baksidan av revet. Jag har endast 2 occelaris i övrigt.

Nu till frågan, tar denna fisk levande räkor som springer runt på LS´n? Jag har sett att den äter dessa räkor när de är döda och flyter runt i strömmen (mina clowner spottar ut dessa dock). I och med att den är så blyg hinner den inte ut när jag matar fiskarna för clownerna är så otroligt snabba och glupska. Vill inte att den ska svälta och samtidigt vill jag inte mata hur mycket som helst bara för att den ska hinna vara med.

Vad tror ni? Nån som vet...

Mvh Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett decora par i 1 år (innan burken kraschade) när de var nyköpta så såg jag inte till en av dem på 3 veckor, trodde att den var död..

Sen så var sixline wrassen på och spöade dem hela tiden, men så en dag så var de framme hela tiden och inte rädda för något.

Så ge den lite tid och försök punkt mata den där den håller till.

Tror inte den äter från stenarna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...