Netweaver Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Hej!Nån som kan identifiera denna varelse misstänker en glasros men den gömmer sig i en håla så man kan tyvärr inte se hela?Beklagar den dålig bild kvaliteten har bara en gammal kamera för tillfället Citera
aerie Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Helt ok kvalite och jag tycker det ser ut som en glasros. Citera
Netweaver Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Misstänkte det då är det till att bli av med den snarast möjligt då?Är van vid att allt skit som kan drabba en drabbar mig så är inte ett dugg förvånad, tips på nån bra metod är önskvärd joe's juice eller vad den heter kanske? Citera
Netweaver Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Eller en pepparmintsräka kanske? Har iofs bara haft karet igång ett par veckor tror du den kommer klara sig?Hitta en till jxvel på andra sidan stenen nu precis Citera
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Hej!Ett tips jag fick, ta upp stenen och spruta varmt vatten precis på glasrosen. Det dödar den. Du har väl någon liten spruta du kan använda.Mvh Lottac Citera
Netweaver Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Ja det kan jag fixa pratar vi om kokande vatten då eller? Citera
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Japp, det funkar jätte bra, sen får du skölja bort slemmet som blir! Citera
Tilda Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Ja, jag kokade upp vatten, drog upp det med en spruta och sprutade rakt på en glasros, när stenen var kvar i vattnet. Den löstes upp och försvann. Skivanemonen som satt granne tog inte skada.Men det hjälper nog inte om glasrosen har dragit ihop sig, och man håller sprutan nära så inte vattnet kyls av på vägen. Citera
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Stenen blir vit där sötvattnet har varit men det går bort efter ett tag. Citera
Netweaver Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Har attackerat den med kokande vatten nu i en spruta får hoppas dom försvinner då Citera
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Det gör dom jag lovar att det funkar. Men du kan väl se slemmet som blir när den löses upp? Citera
lottac Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Du kan lyfta upp stenen ur vattnet annars. Småkrypen klarar sig en liten stund över ytan oxå. Citera
Netweaver Postat 5 februari 2008 Författare Postat 5 februari 2008 Du kan lyfta upp stenen ur vattnet annars. Småkrypen klarar sig en liten stund över ytan oxå.Gjorde detta först men det var inte så lätt att hitta dom ovanför vattnet så stoppade i stenen igen och använde en spruta under vatten. Ska se om jag hittar fler ikväll Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.