Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej!

Nån som kan identifiera denna varelse misstänker en glasros men den gömmer sig i en håla så man kan tyvärr inte se hela?

Beklagar den dålig bild kvaliteten har bara en gammal kamera för tillfället :)

post-3013-14468915061055_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Misstänkte det då är det till att bli av med den snarast möjligt då?

Är van vid att allt skit som kan drabba en drabbar mig så är inte ett dugg förvånad, tips på nån bra metod är önskvärd joe's juice eller vad den heter kanske?

Postat
  • Författare

Eller en pepparmintsräka kanske? Har iofs bara haft karet igång ett par veckor tror du den kommer klara sig?

Hitta en till jxvel på andra sidan stenen nu precis :(

Postat

Hej!

Ett tips jag fick, ta upp stenen och spruta varmt vatten precis på glasrosen. Det dödar den. :död: Du har väl någon liten spruta du kan använda.

Mvh Lottac

Postat

Ja, jag kokade upp vatten, drog upp det med en spruta och sprutade rakt på en glasros, när stenen var kvar i vattnet. Den löstes upp och försvann. Skivanemonen som satt granne tog inte skada.

Men det hjälper nog inte om glasrosen har dragit ihop sig, och man håller sprutan nära så inte vattnet kyls av på vägen.

Postat

Det gör dom jag lovar att det funkar. Men du kan väl se slemmet som blir när den löses upp?

Postat

Du kan lyfta upp stenen ur vattnet annars. Småkrypen klarar sig en liten stund över ytan oxå.

Postat
  • Författare
Du kan lyfta upp stenen ur vattnet annars. Småkrypen klarar sig en liten stund över ytan oxå.

Gjorde detta först men det var inte så lätt att hitta dom ovanför vattnet :) så stoppade i stenen igen och använde en spruta under vatten. Ska se om jag hittar fler ikväll :arg:

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.