Gå till innehåll

Behöver en pump


jimmy

Rekommenderade inlägg

måste tyvär besvära er med en fråga som inte hör till saltvatten eftersom jag inte hittat vad jag söker på andra forum.

Jag håller på en del med terrarium å ska nu förbätra mitt regnsystem å behöver då få tag på en pump som trycker runt 5-9 bar.

Den behöver inte pumpa mycket vatten eftersom det bara ska bli en dimma av det helst men den måste ha ett bra tryck.

Nån som har några ideer det finns ju många hemmabyggare där ute :)

DEt jag är ute efter är nått liknande detta http://www.dusk.se/mm/stationery/A_ArticleA/ReptiRain.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det nog blir enklast att köpa av honom direkt! Då får du ju riktiga grejer på en gång.

Kolla om han har något begagnat liggande det har han säkert.

Ska du ha det till grodor eller orkideer? Lite nyfiken då jag själv hållit på med orkideer i skåp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Norberg jag har ett ganska stort terrarium med både orkideer och en vattenagam i inte en jätte bra kombination då han med jämna mellanrum river ner mina orkideer tyvär.

Peter jag betvivlar inte att pumpen är bra men tycker att det är ett överpris för den det system jag har nu funkar bra å kostar min runt 100 spänn men om jag kan vidarutvekla det för några hundralappar till så vore det kanon annars får det helt enkelt vara.

har funderat på pumpen till strålkastare tror jag ska prova det.

Vad är ultraljudsdysor är det som man lägger i vattnet så att det blir dimma av dom eller hur funkar dom stig ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är dimdysor som man normalt hänger i taket i svinstallar och ridhus för att minska dammet genom höjd luftfuktighet.

Och det måste vara små droppar som förångas helt innan de sjunkit för långt. Småtjejer som rider klagar om det regnar på dem inne också. Man kopplar dem på 4 / 6 mm Pe- slang sådan som jag har till luft och larvkaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...