metcrue Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Någon som har koll på om det går att test köra pumpar kopplade till PVC rör innan man limmar rören? Eller kommer det läcka extremt mycket? Mina rör ligger utanför karet så allt för stora läckor blir inte roligt, men det skulle vara bra om man kunde testa lite innan man limmar. Citera
zippo Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 nja det kan nog bli svårt men man kan ju täta hjälpligt medvulktejp & gängtejp "teflon" över skarvarna medan man testariaf ! Citera
metcrue Postat 6 augusti 2004 Författare Postat 6 augusti 2004 Det var ju en bra ide, gängtejp funkar ju alltid. Skall göra ett försök senare idag, innan jag limmar. Citera
Klubbsson Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Ta lite kraftigare tejp på utsidan så ska det nog funka fint Citera
Niclas Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 o lämna inte det hela oövervakat.... det kan verka som att grejorna sitter som berg, men.... plums o plask.... Citera
metcrue Postat 6 augusti 2004 Författare Postat 6 augusti 2004 tänkte bara testa i några minuter så jag vet att skummaren får tillräkligt med vatten och att ytavrinningen fungerar som den skall. Har även köpt nya nivåvakter som behöver provköras. Skummaren står i ett skåp ovanför akvariet, så det är därför jag behöver veta om pumpen jag köpt är tillräkligt kraftfull för att trycka rätt mängd vatten. För första gången på länge är jag riktigt nöjd med setup'en på det här karet. Det blir riktigt snyggt och välplanerat, om man får säga det själv. Har köpt helt nya grejer och testat mig fram till det jag tror skall vara bäst. Nu fattas bara ny LS och en lösning på hur jag skall tillsätta kalcium. I mitt andra kar kör jag med reaktor, men det får jag inte plats medi detta kar, kanske pulver form vore nått? Citera
zippo Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 men ska du inte ha en bit slang mellan rör & pump ? kan ju vara bra så blir man av med en del vibrationer kalcium hmm kanske någon sl*gs kalkmixer får plats ser fram imot lite bilder sedan . Citera
metcrue Postat 6 augusti 2004 Författare Postat 6 augusti 2004 Jo, visst skall jag ha en bit siliconslang vid pumpen, men det är massor av krökar upp till skummaren. Sedan har jag ju kulventiler vid in och utloppet till skummaren, som jag vill testa. Hela konstruktionen är gjord för att låta så lite som möjligt(tysta pumpar, vibrationsdämpande under skummaren...)Tog några bilder idag, men bildfunktionen i forumet var tydligen nere för tillfället.Kalkmixer får inte häller plats, funderar på att tillsätta i pulverform och jämna ut med täta vattenbyten. Citera
wrang Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Vad är det för akvarium du har nu köpt??Nu skall bilduppladdnings funktionen funka igen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.