Gå till innehåll

Test


metcrue

Rekommenderade inlägg

Någon som har koll på om det går att test köra pumpar kopplade till PVC rör innan man limmar rören? Eller kommer det läcka extremt mycket? Mina rör ligger utanför karet så allt för stora läckor blir inte roligt, men det skulle vara bra om man kunde testa lite innan man limmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tänkte bara testa i några minuter så jag vet att skummaren får tillräkligt med vatten och att ytavrinningen fungerar som den skall. Har även köpt nya nivåvakter som behöver provköras. Skummaren står i ett skåp ovanför akvariet, så det är därför jag behöver veta om pumpen jag köpt är tillräkligt kraftfull för att trycka rätt mängd vatten.

För första gången på länge är jag riktigt nöjd med setup'en på det här karet. Det blir riktigt snyggt och välplanerat, om man får säga det självsmiley9.gif. Har köpt helt nya grejer och testat mig fram till det jag tror skall vara bäst. Nu fattas bara ny LS och en lösning på hur jag skall tillsätta kalcium. I mitt andra kar kör jag med reaktor, men det får jag inte plats medi detta kar, kanske pulver form vore nått?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, visst skall jag ha en bit siliconslang vid pumpen, men det är massor av krökar upp till skummaren. Sedan har jag ju kulventiler vid in och utloppet till skummaren, som jag vill testa. Hela konstruktionen är gjord för att låta så lite som möjligt(tysta pumpar, vibrationsdämpande under skummaren...)

Tog några bilder idag, men bildfunktionen i forumet var tydligen nere för tillfället.

Kalkmixer får inte häller plats, funderar på att tillsätta i pulverform och jämna ut med täta vattenbyten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...