Tilda Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Tittade på filmerna från Talking reef som handlade om odling av phytoplankton och rotifers.Han använde burkar från rubbermaid, finns dessa att köpa i Sverige? Någon som vet vart (i Stockholm)? Vad använder ni som odlar? Citera
MariaL Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Jag har sett nån som använde höga glasvaser från IKEA. Citera
stigigemla Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Jag kör mina rotiferer i vanliga 1,5 liters PET flaskor. Citera
Jaken Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Jag har också använt vanliga pet-flaskor, men jag tycker de är svåra att städa ur. Ta en sväng på IKEA de har flera spagettiburkar som borde passa utmärkt, har själv gått och spanat på sådana här (fast högre, hittade ingen bild). Citera
Dykaren Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Trattformade behållare är att föredra. Då behövs det bara lite luftbubblor i botten för att skapa bra cirkulation i hela behållaren. I behållare med stor bottenyta uppstår oftare zoner med dålig cirkulation.Jag kör med upp o ner vänta PET-flaskor med avskuren botten. Citera
NiXoN Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Jag inhandlade 3 st glaburkar 1,5 liter på ÖB som ser ut som hans burkar 15kr styck. Fördelen med glas är att dom är lite mer långlivade och händiga att diska.Skall handla en uppsättning till om jag kommer iväg.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.