Sillen Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Vi har ett artregister som aldrig kommer bli komplett så där finns massor att skriva. Är det så att ni känner er osäkra på att skriva kan ni ändå bidra med bilder på de arter som vi inte har bilder på. Om vi kan få artregistret att bli bättre kan detta bli ett utmärkt stöd för oss som funderar på vad vi vill ha i våra kar!Tack på förhand! Citera
Sillen Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Det finns de som skrivit artiklar förut som vi inte nämnt här tidigare och tackar för era bidrag. Nu har även Ted Camenius skrivit en artikel också. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=224679#post224679 Om vi alla försöker bidra till detta kommer vi snart ha ett mycket bra artregister som kompletteras med Jakens tråd om ovanliga fiskar. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=18526 Citera
Sillen Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Finns det någon som har bilder på dessa fiskar som vi kan ha som bild i artregisteret. Acanthurus achillesAcanthurus japonicusAcanthurus leucosternon Acanthurus olivaceusHar ni en bild får ni gärna skicka PM till mig så kan ni få en adress att maila dem till så kommer jag att lägga in dem. Tycker ni att bilden är för dålig tycker jag ni ska jämföra den med den som är där idag, tycker ni att den fortfarande är dålig bör ni gå fotokurs. Citera
Sillen Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Då har vi fått et foto på Acanthurus leucosternon! Tack! Citera
Rasmus Postat 23 februari 2008 Postat 23 februari 2008 Jag har foto på resterande kirurger men vet inte hur man lägger till bilderna i artregistret, kanske är det någon moderator som gör det? Citera
Sillen Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Jag har foto på resterande kirurger men vet inte hur man lägger till bilderna i artregistret, kanske är det någon moderator som gör det?Du har PM med mailadress! Jag lägger in dem sedan men skriver ut vem som levererat fotot!Då går vi in på frökenfiskarna. Någon som har foto på en:Chrysiptera talboti - Talbot´s frökenfisk Citera
Sillen Postat 23 februari 2008 Författare Postat 23 februari 2008 Då vi önskar nyttja dessa bilder i vårt artregister vill vi att ni vet att de är OK att nyttja på vår sida! Citera
Sillen Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 Tack för bildbidraget ChristinaH, Nu finns även en bild till Acanthurus japonicus i artregistret!För er som vill bidra finns nu här några exempel på fiskar som saknar bilder i artregistret:Acanthurus achillesAcanthurus olivaceusChrysiptera talboti - Talbot´s frökenfiskMaila bilder till jonas_sahlen@hotmail.com så lägger jag in bilder! Citera
Sillen Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 Jag lägger här till arter vi inte har bilder på utöver dem som finns ovan!Amphiprion akallopisos - Vitryggad clownfisk Gymnomuraena zebra - Zebra Muräna Gymnothorax miliaris - Guld Muräna Eunicea sp Gorgonia sp - Rostfärgad Gorgonia Pusiostoma mendicaria Bumble Bee Snail Citera
Johan2x Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Knaske Max kan bidra med några av de bilder han redan tagit.http://maxstrandberg.com/ Citera
bläckis Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 jag har lagt in kofisken nu i varjefall ^^ Citera
Sillen Postat 25 februari 2008 Författare Postat 25 februari 2008 Knaske Max kan bidra med några av de bilder han redan tagit.http://maxstrandberg.com/Kolla om han har några bilder han låter oss använda! Citera
Sillen Postat 25 februari 2008 Författare Postat 25 februari 2008 jag har lagt in kofisken nu i varjefall ^^Tackar för arten! Kul att vi får kompleterande information från andra också! Citera
bläckis Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 inga problem bara kul att hjälpa till här på sg Citera
Sillen Postat 29 februari 2008 Författare Postat 29 februari 2008 Ingen som har någon bild på dessa fiskar som vi får nyttja i vårt artregister?Acanthurus achillesAcanthurus olivaceusChrysiptera talboti - Talbot´s frökenfiskAmphiprion akallopisos - Vitryggad clownfisk Gymnomuraena zebra - Zebra Muräna Gymnothorax miliaris - Guld Muräna Eunicea sp Gorgonia sp - Rostfärgad Gorgonia Pusiostoma mendicaria Bumble Bee SnailMaila bilder till jonas_sahlen@hotmail.com så lägger jag in bilderi artregistret! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.