Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Vi har ett artregister som aldrig kommer bli komplett så där finns massor att skriva. Är det så att ni känner er osäkra på att skriva kan ni ändå bidra med bilder på de arter som vi inte har bilder på. Om vi kan få artregistret att bli bättre kan detta bli ett utmärkt stöd för oss som funderar på vad vi vill ha i våra kar!

Tack på förhand!

Postat
  • Författare

Det finns de som skrivit artiklar förut som vi inte nämnt här tidigare och tackar för era bidrag. Nu har även Ted Camenius skrivit en artikel också. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=224679#post224679 Om vi alla försöker bidra till detta kommer vi snart ha ett mycket bra artregister som kompletteras med Jakens tråd om ovanliga fiskar. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=18526

Postat
  • Författare

Finns det någon som har bilder på dessa fiskar som vi kan ha som bild i artregisteret.

post_old.gifAcanthurus achilles

post_old.gifAcanthurus japonicus

post_old.gifAcanthurus leucosternon

post_old.gifAcanthurus olivaceus

Har ni en bild får ni gärna skicka PM till mig så kan ni få en adress att maila dem till så kommer jag att lägga in dem. Tycker ni att bilden är för dålig tycker jag ni ska jämföra den med den som är där idag, tycker ni att den fortfarande är dålig bör ni gå fotokurs.;)

Postat

Jag har foto på resterande kirurger men vet inte hur man lägger till bilderna i artregistret, kanske är det någon moderator som gör det?

Postat
  • Författare
Jag har foto på resterande kirurger men vet inte hur man lägger till bilderna i artregistret, kanske är det någon moderator som gör det?

Du har PM med mailadress! Jag lägger in dem sedan men skriver ut vem som levererat fotot!

Då går vi in på frökenfiskarna. Någon som har foto på en:

post_old.gifChrysiptera talboti - Talbot´s frökenfisk

Postat
  • Författare

Då vi önskar nyttja dessa bilder i vårt artregister vill vi att ni vet att de är OK att nyttja på vår sida!

Postat
  • Författare
jag har lagt in kofisken nu i varjefall ^^

Tackar för arten! Kul att vi får kompleterande information från andra också!

Postat
  • Författare

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.