Postat 18 februari 200817 år Efter att gjort en hel del saker i PVC plast, så skulle jag vilja dela med mig av ett bra hem-pular-tips.Att göra helt runda hål hemma i PVC är inte helt enkelt och speciellt inte lite större hål och djupare hål.Ofta använder man en vanlig spiralborr för att göra hål i PVC och då blir hålen ofta lite tre-kantiga.Jag har gjort en del DIY byggen och har använt mycket 16 mm PVC rör.För att göra 16 mm hål i PVC-plattor, lock m.m. , så har jag använt en försänkare med en ytterdiameter på 16 mm (köpt på Biltema 3 olika storlekar för 29:-, tror jag)När jag gör hålen så blir dom helt perfekta ! sug-pass-form för ett PVC-rör !Dessutom är det mycket lätta att använda försänkaren i en handborrmaskin utan en massa ryck och att borren fastnar (eller lossnar).Jag har även värmt loss (med värmepistol) gamla limmade PVC delar typ L och T kopplingar och problemet med detta är att hålen inte längre är runda utan lite ovala.Borrar man upp dessa med försänkaren, så blir PVC-kopplingarna nästan som nya.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.