Bengan Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Efter att jag flyttat mina Gobys till det nya karet, så har de fått små utväxter på sig. Se bild...Vad är detta? Ska man bota det eller försvinner det av sig själv?Orolig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Usch! Den stackarn ser inte frisk ut. Att den dessutom tappar färg är inte lovande.Helt värdelös på sjukdomar tyvärr... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 27 februari 2008 Författare Dela Postat 27 februari 2008 Ingen annan som har något svar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Kan tyvär inte hjälpa,tråkigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Sådär brukar min okinawae ser ut ibland, beror kanske på stress. de går till sig, iaf på min. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 27 februari 2008 Författare Dela Postat 27 februari 2008 Tack för svaret Robert!Nu kan jag lugna ner mig lite och hoppas på att de blir bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Botan Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Kan han ha fått någon bakterie av ngt slag...tror du ska avvakta. Så länge det inte blir värre och han äter så ska du ta det lungt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Har man tur är det bara mucus från en korall som fastnat där. Det händer ofta hos mig när jag grejat med en korall att den slemmar och det kan fastna på en fisk utan att den bryr sig om det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robert_P Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Så där såg min neongobi ut veckan efter jag köpte den. Det försvann av sig självt efter ytterligare en vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Nej detta är troligen parasitiska copepoder. Kan vara svåra att bli av med. Försök sötvatten dipp. (Buffrat!). Dessa Cop. (annan art) kan även uppträda på söttvattenfisk (har haft det på akvariet) och då hjälpte saltvattenbehandling. På lax behandlar man med Selamectin i fodret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 Oj vad denna tråden vaknat till liv igen. Tack för alla svar, men jag har inte mina Gobys kvar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 vad hä'nde med dem då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 Jag flyttade dem till mitt 54liters där de skulle få gå ensamma. Jag hittade båda i pumpen, de hade sugits in. Trist... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.