Orion Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Satt och funderade på detta,då mina förökar sig lavinartat.i förrgår så va dom 2 stycken på en sten,och idag är dom fem,tre neongröna och två brunakommer mitt kar va fullt av dom om några månader eller det kanske är så att dom förökar sig fort när dom kommer i nytt vatten?jag har inte en aning så jag frågar er Mvh fredde Citera
Clownen Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Lite lustigt med skivanemoner, mina växer absolut långsammast av alla mina koraller och hos en del exploderar de i antal. Mina ricordeor växer dock bra... Citera
Lasse Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Så fort som på två dar tror jag inte ens skivanemoner kan föröka sig Däremot har de en liten förmåga att kunna dra ihop sig till nästan noll och intet för att i ett senare läge blåsa upp sig. Jag har precis samma erfarenhet som Peter att det skiljer sig i förökningstakt men din hastighet är jag lite tveksam till. Tror det varit ihopdragna exemplar son plötsligen fyllt upp sig med vatten igen. Men jag kan ha fel - det har häntMVH Lasse Citera
MariaL Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Jag har upplevt att en Rhodactis Indosinensis delat sig på en dag...Den såg lite vissen ut på förmiddan när jag åkte hemifrån och när jag tittade till den på kvällen hade den delat sig på tre! Munnen hade liksom töjt ut sig så att alla delar fick en del av den.Så ibland kan det nog gå så fort. Citera
Orion Postat 7 mars 2008 Författare Postat 7 mars 2008 jag e nästan 100% säker på att dom blivit fler.Inspekterar karet ofta och dom bruna har aldrig varit där förut,sen så är den nyaste gröna inte helt frisläppt från "moderskivan" än,utan sitter fortfarande fast i en liten flik . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.