Gå till innehåll

hur fort förökar sig skivanemoner


Orion

Rekommenderade inlägg

Satt och funderade på detta,då mina förökar sig lavinartat.

i förrgår så va dom 2 stycken på en sten,och idag är dom fem,tre neongröna och två bruna

kommer mitt kar va fullt av dom om några månader eller det kanske är så att dom förökar sig fort när dom kommer i nytt vatten?

jag har inte en aning så jag frågar er :)

Mvh fredde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort som på två dar tror jag inte ens skivanemoner kan föröka sig :) Däremot har de en liten förmåga att kunna dra ihop sig till nästan noll och intet för att i ett senare läge blåsa upp sig. Jag har precis samma erfarenhet som Peter att det skiljer sig i förökningstakt men din hastighet är jag lite tveksam till. Tror det varit ihopdragna exemplar son plötsligen fyllt upp sig med vatten igen. Men jag kan ha fel - det har hänt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har upplevt att en Rhodactis Indosinensis delat sig på en dag...

Den såg lite vissen ut på förmiddan när jag åkte hemifrån och när jag tittade till den på kvällen hade den delat sig på tre! Munnen hade liksom töjt ut sig så att alla delar fick en del av den.

Så ibland kan det nog gå så fort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag e nästan 100% säker på att dom blivit fler.Inspekterar karet ofta och dom bruna har aldrig varit där förut,sen så är den nyaste gröna inte helt frisläppt från "moderskivan" än,utan sitter fortfarande fast i en liten flik .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...