thomas5547 Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Någon som har denna? eller har erfarenhet av denna? Är den tyst och bra??Nått man behöver tänka på innan man köper den.. eller efteråt..(förutom att man får äta nudlar ett bra tag framöver..) Citera
Niclas Postat 12 augusti 2004 Postat 12 augusti 2004 Som jag har förstått det så ska den vara Grym! Tror inte att du blir besviken om du köper en sån. Citera
greger Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 varför inte titta på top fathoms skummare istället,kanoneffektiva,lätta att sköta och ljudnivån sänker man enkelt genom att stoppa luftintagsslangen i uppsamlingskopppens lufthål!Har personligen inget förtroende för produkter som det står aqua care på,(nej.jag har inte provat deras skummare-bara flertal av deras andra produkter,rena homeopatin!) Men det är som sagt bara min personliga reflektion. Citera
Niclas Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Tomas har redan en TF 200A, nånting har väl fått honom att vilja byta... Vad är det med Aquacare som Du inte gillar? De flesta verkar ju tycka att de tillhör den absoluta toppen av utrustning, själv har jag ett AC Nitrat filter som tuffar på rätt bra. Men som sagt berätta lite om dina erfarenheter, kan vara intressant att höra. Citera
zippo Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 jag har erfarenhet av en AC skummare "numera wrang's" och det är attdom är gediget byggda ,men annars är jag inte så imponerad så att jagvill betala det dubbla för dom heller My 2 cent Citera
greger Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 För att försöka göra en lång historia kort angående A C,så hade jag köpt typ KH+ och calciumsupplement till min nystrartade 1200L burk,men preparaten var helt verkningslösa.Så när jag kontaktade AC och ifrågasatte detta, fick jag svaret att deras "häll i" preparat var avsedda för små akvarier!?? ,då jag påpekade att man tillsätter ju procentuellt i förhållande till vattenvolymen och , storleken därför inte kan ha betydelse,fick jag svaret att om jag inte hade råd med en kalkreaktor, kanske jag borde fundera på en annan hobby!!För att inte tala om deras kalkreaktor som jag provade,en jättepjäs , uppmonterad på en platta till priset av en schysst Armanikostym ,hopplös att ställa in och helt opålitlig. Citera
Niclas Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Haha, ja då förstår jag att du inte gilla ACMin personliga reflektion är väl ganska lik Zippos, AC håller väl en ganska hög kvalité på hårdvaran men som sagt till ett väldigt högt pris.. Själv har jag börjat snöa in på Deltec som funkar bra till ett humant pris. Citera
zippo Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 instämmer nästa skummare heller annan maskin/pryl blir deltec Citera
Richard Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Jag har en AC kalkreaktor och jag förstår inte hur du kan ha svårt att ställa in den, dock är det en förutsättning att du har doseringkontrollen. Min har varit igång ca ett år utan att jag har behövt göra något, den bara går och går. Vad det gäller deras preparat, så vet jag inte så mycket, men man ska nog inte jämnföra det med deras hårdvaror. Deras skummare är håller superbra kvalité, har haft ett antal skummare och även TF, och jag tycker tveklöst att AC är klart bättre.Greger, vad är det som är opålitligt med deras reaktorer?MVH Richard Citera
greger Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Reaktorn som jag provade var den stora modellen(turbo5 eller nåt sånt) och det var mycket svårt att ställa in den,samt att den var instabil gällande inställningar (slammade igen)släppte ut Co2 etc.nu tittade jag på hemsidan och det är möjligt att dom modifierat lite ,för det ser inte riktigt ut som jag minns det.men jag börjar bli gammal och det är fredag kväll så...... Citera
reef zone Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Skön kille Greger...Kör en AC 3170 V & en AC 1000 V, skiten blir som lera i kopparna. Priset är väl kanske lite väl högt, men vill man ha bland det bättre på marknaden så kostar kalaset.Mvh Peter Citera
greger Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Tjäre Peter, du kanske skulle vilja dekryptera ditt branschtugg!?Och kasta lite ljus över detta för oss mindre bemedlade . Citera
reef zone Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Svarade bara på Thomas5547 fråga...Sorry Citera
hedan Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 kör med en ac care1000v absolut den bästa skummaren jag har hafft!!har ochså ac calcium reaktor med co styrning........hur kan man säga att ac calciumreaktor är svår att ställa in?????????? den bara tutar o går!!!!!!!!!men men jag kanske är en acuacare nörd kör alla grejer med acuacare okej dom är dyra men grejerna funkar ochså....//hedan Citera
pwin Postat 14 augusti 2004 Postat 14 augusti 2004 Någon skrev att Deltec skummare är betydligt billigare än AquaCares. Bra tänkte jag och börjde kolla på några tyska postordersidor. Men min slut sats efter en stunds surfande är att Deltec är klart dyrare åtminståne för skummare för akvarier mellan 1000-2000L. (Jag vet att AquaCares levereras utan pump men den la jag till). Om förhållandena är omvända i sverige vet jag ej.Jag håller dock med om att AquaCares kemikalier inte funkar som dom borde. Men skummarna är ett klipp./Per Citera
aengus Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Måste också instämma i att aqua cares skummare är helt enkelt skitbra//aengus Citera
Niclas Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Någon skrev att Deltec skummare är betydligt billigare än AquaCares. Bra tänkte jag och börjde kolla på några tyska postordersidor. Men min slut sats efter en stunds surfande är att Deltec är klart dyrare åtminståne för skummare för akvarier mellan 1000-2000L. (Jag vet att AquaCares levereras utan pump men den la jag till). Om förhållandena är omvända i sverige vet jag ej.Jag håller dock med om att AquaCares kemikalier inte funkar som dom borde. Men skummarna är ett klipp./Per Jo, men majoriteten av saltisar har nog burkar som är mindre än 1000L och tittar man då på priserna så ligger en Deltec APF 600 (1000L) på runt 3200 medans en AC 1000V på 5400:- det är ju ändå en viss skillnad... Citera
pwin Postat 16 augusti 2004 Postat 16 augusti 2004 Jo det är riktigt Niclas! De skummare jag har kollat på är lite större och då sticker tyvärr även Deltec iväg prismässigt. Det blir till att fortsätta med mina AquaMedic 1000 som egentligen funkar helt perfekt om man bara underhåller dom regelbundet. /Per Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.