Gå till innehåll

koraller överlag.


Rekommenderade inlägg

hej allihopa. tänkte åka ner till zoogiganten i lund idag och leta upp en fin korall. har spanat in en som jag är sugen på att starta med. börjar med en så jag lär mig sköäta den innan jag går vidare :)

frågan lyder alltså som såhär, det är inte bara att köpa utan de ska skötas också.

vilka medel behöver man köpa och när behöver man dem och frågan som är viktigast behöver man det egentligen??

vad är det mat till koraller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Patrik: Det är väl beroende på vilken korall det är tal om eller?

Magnus; ett tips är att titta i de böcker som finns i butiken och läs om den där först innan du bestämmer dig för vilken du vill ha. Då får du samtidigt tips om vilka förutsättningar som krävs.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, vad kan det vara för korall? Solkorallen kan behöva matas separat då och då, resten behöver väl inget käk. Och även om det rör sig om en sps så kommer en enda korall inte att förbruka någon större mängd kalcium/kh/mg att ett inköp av dessa är motiverad av just det skälet (korallinköpet). Däremot kan man kanske behöva köpa på sig kh för att bakterierna i sanden/ls:en förbrukar alkaliniteten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...