Gå till innehåll

Imperator + mussla= sant?


Lakestream

Rekommenderade inlägg

Jag har musslor ihop med stora kejsare och ingen kejsare har ätit upp någon frisk mussla från översidan.

Däremot är det viktigt att dom inte kommer åt undersidan som kejsarna gärna smakar på.

Ställ musslan i en skreva så att den inte kan ramla innan den hunnit sätta fast sig ordentligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har erfarenhet av att hålla dessa två ihop. Mina aningar är att det inte skall gå men kan ju vara kul att höra om någon testat eller t.o.m. lyckats.

Jag har för närvarande 2 musslor o en st imperator, o kejsaren tittar inte ens åt musslorna...

generellt tror jag man kan säga att de går att hålla pomacantuskejsare o musslor, men som vanligt kan man alltid ha otur o få ett fiskexemplar som avviker från normen...e du väldigt förtjust i både musslor o kejsare tycker jag du skall testa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en imperator men avstått från mussla länge pga honom. Suget efter mussla har dock blivit större så jag kanske tar er på orden och testar. Antar att de som misslyckats inte är lika villiga att ta upp sina missöden men med så inbitna akvarister som alla svarat positivt så är det väl värt ett försök!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...