Gå till innehåll

Matkinkiga clowner


Marineman

Rekommenderade inlägg

Jag har haft 2 clowner i ca 5 veckor och en snadvändare i 4.

Jag har matat dem med frusen artemia och de har ätit väldigt bra.

I går köpte jag Ocen Nutrition Formula One Marine Pellet,men de vägrar äta den,vad gör man?

Ska jag mata konsekvent med den nya maten tills de inser att det inte kommer att serveras något annat eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova flingor som sagts tidigare.

Du kan oxå med fördel prova krill, mysis, cyklops och Ultra heath mina är som tokiga i detta. Vid varje matningstillfälle pyttsar du med några pellets, då lär dom sig att när det kommer mat så är allt ätbart. Funkade bra för mig, nu äter dom allt jag stoppar ner i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har haft mina Ocellaris-clowner i snart 2 veckor. De äter flingor bra - jag tar en liten nypa (2-5 flingor) och släpper under vattnet så de inte ska flyta runt för då ser de dom inte. Om de äter allt får de en ny omgång. När de börjar spotta ut de gröna och bara äta de gula&röda får de inte mer för om de börjar bli selektiva tänker jag mig att de inte kan vara särskilt hungriga. Artemia blir de spritt språngande nakengalna och och skulle nog kunna äta ihjäl sig på - men de får bara det ibland för jag vill att de ska acceptera torrfoder också - inte bli bortskämda som mormors gamla katt som ratade allt utom leverpastej... inte praktiskt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...