Gå till innehåll

Hoppsan! Mittstaget lossnade.


YeeL

Rekommenderade inlägg

Såg precis att mittstaget hade lossnat på mitt akvarium 150x60x60 med aluminiumram.

Har tömt ut 75 liter. Någon som har erfarenhet av dessa akvarium som vet om det räcker för att kunna sova gott i natt. Det bågnar lite, ca 4mm på varje långsida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför inte sätta tillbaka mittstaget ?

DEt hade jag gjort hade nog inte sovit utan att tömma halva karet eller så att det inte spänner ut als.

Måste återigen påpeka vikten av att silicona popniten vid mittstagen du är inte den första som råkar ut för det.

Va glad att inte rutan sprack.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Popniten åker dit snarast. Märkligt att man inte gör ramakvarierna bättre om det nu är vanligt att mittstagen lossnar. Har varit på gång att byta till ett större helglas så nu får man väl rumpan ur vagnen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niten i aluminium håller inte för så mycket om pinnen i miten rostar, som oftast brukar vara vanligt stål.

Jag bytte ut mina nitar på mitt gamla 720-liters för säkerhetsskull mot rostfria dito som en ren försiktighetsåtgärd, och då körde jag ändå inte saltvatten i det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...