Gå till innehåll

Handla från USA?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Är lite sugen på nya reflektorer och elektroniska ballaster, är väl CoralVue ballast 2*250w och LumenArc eller Lumen bright reflektorer som är mest intressant. Det är ju läge att handla från USA nu med tanke på dollar-kursen. Vet att moms och tull tillkommer, men det kan ändå löna sig ganska ordentligt verkar det som. Någon som har erfarenhet av någon affär?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att de har 110v bara.

Inte så säkert. En del kan leverera 220v pryttlar oxå, naturligtvis måste man maila dom först och fråga innan man beställer.

Jag har beställt en del grejjer från USA, dock inga som går på el, det har funkat utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

de har 110v men flera ballaster är antingen gjorda för både 110 och 240 el så finns de i två utförande, CoralVue exempelvis klarar båda delarna.

Christian jag kollade med tullverket för ett tag sedan, kommer inte precis ihåg men har för mig att tullen var på några procent, hur mycket fick du betala?

Såvitt jag kan se så finns det pengar att tjäna, på vissa saker en hel del, men vill gärna höra fler erfarenheter!

Har kollat på några ebay-ställe och några web-shopar, typ Reef exotics, ska kolla dina länkar också Nils, tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa brukar vara ganska villiga när det gäller att skicka som "gift package" har jag hört. Men om tullen öppnar ett gift package med ett kvitto i så blir de nog aningen sura kan jag tänka mig. Om du kör gift package så be dem skicka kvittot i ett vanligt brev.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...