Gå till innehåll

Mitt nya 1300Liters zeokar


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

Håller på att sätta ihop ett nytt kar på ca 1300L

Har varit uppe hos Biotedmarin och kollat på lite olika skummare

Och det känns som om KZ revolution m är helt klart mest prisvädr vad tycker ni

Vilken returpump ska man satsa på och vilken volym

Hlp eller Reddragon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har köpt en M till mitt 1400L kar. Dock inte kört igång den än då karet inte är igång :) Men har bara hört goda saker om dom. Vet att ett par här på forumet har dom t.ex pimo och crille så kolla med dom.

Den vilket av märkerna på returpump du ska köra vet jag inte men kör på en som klarar ungefär så mycket som skummaren klarar av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt en M till mitt 1400L kar. Dock inte kört igång den än då karet inte är igång :) Men har bara hört goda saker om dom. Vet att ett par här på forumet har dom t.ex pimo och crille så kolla med dom.

Den vilket av märkerna på returpump du ska köra vet jag inte men kör på en som klarar ungefär så mycket som skummaren klarar av.

har kört min KZ tre veckor nu och är helnöjd,skummar väldigt bra nu, det tog ett par veckor

att köra in den, det som gör mig glad med den är enkelheten, lätt att plocka ur och rengöra,

väldigt tyst tycker jag. kan helt klart rekomenderas:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väll ett av de filtrerna som har bäst ryckte. Jag har skaffat ett nu men inte kört igång med det än. Hade ett Faunamarin filter innan som jag var väldigt missnöjd med. Zeoliten fastnade hela tiden när man skulle skaka. Men detta ska man slippa med iaquatic då den har dubbla kammare eller vad man sak säga. Zeoliten ligger inte emot själva skalet på filtret å kan då inte fastna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snart klar med installationen av värmepumpen som ska kyla karet.

Sitter en inomhus del ovan karet.

Nästa vecka kommer en kyltekniker och fyller gas i anläggningen.

Någon moderator kan väl vara vänlig och ändra rubriken på denna tråd till mitt nya 1300Liters zeokar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så då vart karet hämtat och in lyft i huset fick bli grannens Traktor denna gången så vi slapp lyfta upp karet till fönstret.

det behövdes verkligen....

Och tack än en gång till Biotedmarin och Majornas glasmästeri för ett kanon arbete med karet

blev helt perfekt enligt min mening.

Slipade kanter och fina limningar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...