Gå till innehåll

Återförsäljare av GF i Sthlm?


Per/Haninge

Rekommenderade inlägg

Tack för svaren, dock en fråga till,

är GF ett "allmänt" uttryck?

vad är det förkortning av om någon inte förstår vad jag menar?

Jag ska köpa upp rör, kopplingar och kranar så att jag kan testa lite innan för att se om jag har planerat fel.

Jag har sökt runt lite men hittar ingen info om dimensioner, akvariebutikerna verkar inte veta mycket heller.

Finns det 40mm ( till sump ) och 25mm ( retur ) som dimension?

OOps blev mer än 1 fråga till.........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyttjat dessa för att köpa PVC. http://www.shop.carlen.biz/ Man kan ringa till dem och få stöd i sina planer. De gör det som bisyssla så de går inte alltid att nå.

Om jag förstått det rätt så är GF ett fabrikat bland andra. Det som är viktigt är att det är rör som tål trycksättas, om jag förstått det rätt håller inte vanliga avloppsrör. Dessutom ska de helst vara UV säkra för att inte åldras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren, dock en fråga till,

är GF ett "allmänt" uttryck?

vad är det förkortning av om någon inte förstår vad jag menar?

Jag ska köpa upp rör, kopplingar och kranar så att jag kan testa lite innan för att se om jag har planerat fel.

Jag har sökt runt lite men hittar ingen info om dimensioner, akvariebutikerna verkar inte veta mycket heller.

Finns det 40mm ( till sump ) och 25mm ( retur ) som dimension?

OOps blev mer än 1 fråga till.........

GF står för Georg Fisher AB som är ett varumärke/tillverkare av rörsystem: http://www.georgfischer.se/index.cfm?uuid=BBCA2DBAD60EB5FC0EA4812113ED3616&o_lang_id=10&no_lang_check=1

(Har ingen aning om hur solglasögon smileyn kom med. Vekar inte gå att redigera bort heller.)

EDIT: Det gick att ta bort solglasögon smeileyn för mig. Hoppas du ville bli av med den!

/Sillen (moderator)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...