Gå till innehåll

Trist


Rekommenderade inlägg

Har läst en del trådar här på forumet. Många trådar är upplysande och lärande. Men så kommer det allt fler av de där tråkiga trådarna. Där det diskuteras huruvida den ena har rätt eller fel, tonen är rå och den ena beter sig värre än den andra. Och jag tycker det blir allt fler sådana tråkiga trådar. Det gör ju inte att man blir lockad till att lära sig mer om denna hobbyn.

Man blir bara så less, tar bara exemplet "nitrattråden", där det börjar som en diskussion och sedan fortsätter det bara utför och slutar med att det inte handlar om ämnet längre.

Kanske är jag tråkig, och det är ju valfritt vilka trådar man vill läsa, men jag tror att de allra flesta här inne skulle tycka att det är trevligare att läsa här om man kunde hålla en lite positivare ton.

Allt behöver inte vara svart eller vitt i denna hobbyn, det finns måååååånga "gråzoner".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som höjer forum tycker jag är när mer erfarna och nybörjare kan diskutera utan att en nybörjare blir idiotförklarad bara för han eller hon inte läst så mkt utan frågar istället, visst det finns sökfunktion som funkar utmärkt, startar själv knappt några trådar längre pga sökfunktionen.

Sen är det inte lika kul och uppdatera sin egen tråd med bilder och liknade då det kan komma spydiga kommentarer.

Det är ett bra forum detta för avancerad info ,men inte så gästvänligt för den icke kunnande.

Tur att man fått lära privat av vissa här på guiden innan man starta annars hade det kanske aldrig blivigt något kar.

kan säga att det finns inga rätt och fel i denna hobbyn har provat lite olika metoder och fått olika reaktioner i karet trots att någon expert här har sagt att det skulle hända nått helt annat.

oftast är det enkla lösningar som funkar bäst har jag märkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ricke, tycker inte du ska vara rädd för att lägga upp bilder om du känner för det, jag tycker det är sällsynt att någon trackar ner på någons burk. smaken är ju väldigt olika oxå. jag tycker man får inspiration av andras burkar även nybörjares:)

ps din burk behöver du verkligen inte vara rädd för att lägga ut bilder på:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...