iggiz Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Hej alla glada vänner!Jag skulle uppskatta om någon kanske skulle kunna lista 3 tåliga, lättskötta mjukoraller och stenkoraller så jag kan forska och förbereda mig inför min spännande start! Citera
NephruruS Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Hejsan, jag är ganska ny själv men olika knappar, skivanemoner och xenia tycker jag verkar vara extremt lätta nybörjar koraller! Citera
Illustratören Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Skivanemoner, Xenia och Sinularia "måste" väll ändå vara de enklaste nybörjar korallerna. Knappar är lite svårare, då de är lite känsligare för förhållanden är de tidigare nämnda, men de kommer inte långt efter. Skillnaden är att skivisar, silularia och xenia inte är lika giftiga och "riskabla" att fragga och mer tolleranta för vattenvärden som sviktar. Citera
pimo Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Vill du även ha stenkoraller så är lps generellt tåligare än sps.Euphyllia är lätt, snygg och bra att börja med. Citera
iggiz Postat 13 april 2008 Författare Postat 13 april 2008 Skillnaden är att skivisar, silularia och xenia inte är lika giftiga och "riskabla" att fragga och mer tolleranta för vattenvärden som sviktar.Kalciumvärdet i synnerhet? Citera
Illustratören Postat 14 april 2008 Postat 14 april 2008 Min erfarenhet är att kalcium och magnesium är de viktigaste. Om du de klassiska gröna knapparna och de blir bruna med tiden är min erfarenhet att det är brist på magnesium i vattnet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.