Postat 13 april 200817 år Hej alla glada vänner!Jag skulle uppskatta om någon kanske skulle kunna lista 3 tåliga, lättskötta mjukoraller och stenkoraller så jag kan forska och förbereda mig inför min spännande start!
Postat 13 april 200817 år Hejsan, jag är ganska ny själv men olika knappar, skivanemoner och xenia tycker jag verkar vara extremt lätta nybörjar koraller!
Postat 13 april 200817 år Skivanemoner, Xenia och Sinularia "måste" väll ändå vara de enklaste nybörjar korallerna. Knappar är lite svårare, då de är lite känsligare för förhållanden är de tidigare nämnda, men de kommer inte långt efter. Skillnaden är att skivisar, silularia och xenia inte är lika giftiga och "riskabla" att fragga och mer tolleranta för vattenvärden som sviktar.
Postat 13 april 200817 år Vill du även ha stenkoraller så är lps generellt tåligare än sps.Euphyllia är lätt, snygg och bra att börja med.
Postat 13 april 200817 år Författare Skillnaden är att skivisar, silularia och xenia inte är lika giftiga och "riskabla" att fragga och mer tolleranta för vattenvärden som sviktar.Kalciumvärdet i synnerhet?
Postat 14 april 200817 år Min erfarenhet är att kalcium och magnesium är de viktigaste. Om du de klassiska gröna knapparna och de blir bruna med tiden är min erfarenhet att det är brist på magnesium i vattnet.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.