Gå till innehåll

han åt upp min ermit


Rekommenderade inlägg

I dag så blev jag lite chokad jag skulle mata min anemon för först gången idag!

så jag börja med att tina upp en räka och la ner till honom men efter en liten sekund kom min ena ermit (min stora ermitkräfta) fram och tog räkan från aneomen men följden blev att han själv blev mat trodde aldrig att han skulle kunna svällja han så jag tog inte ermiten i från han men bara ett nån minut efter så fanns inte ermiten kvar så han har svalt han med sakl och allt hur gick detta till?

hur får han upp skalet igen?

:nöjd:

här har ni en bild innan han blev svald!!:nya bilder:

dsc00163ce7.th.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan inte vara så att erimiten har kilat i väg och gömt sig med den erövrade matbiten ?

det kan jag ju inte vara 100% på men sist jag såg han så hadde anemone fott grepp om han men jag trodde ju inte min lilla anemon kunde svälja en sån stor sak.

men det kan vara som du säger att den kommit loss i sista sekund och gått iväg o gömt sej rigtigt bra för jag hittar inte =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är nog mat. Anemoner äter vad de kommer åt och om eremiten lägger sig på tallriken och håller upp kniv och gaffel så tackar den och tar emot. Skalet kommer förmodligen ut om nån dag eller så.

hehe okej!

men kan han verkligen smälta ermiten tror du inte ermiten också kommer upp??

då kanske jag inte ska mata anemonen på ett tag nu om han har ett stort skal i sej :smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt. Men det är väll inte så bra för dig att byta med mig för dom dör ju bara. jag cuttar dom fel eller nått sånt. Dom knapparna jag fick utav dig lever och är snygga som tusan. Vad heter det lilla trädet jag fick av dig. MVH Robin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...