wizz Postat 24 april 2008 Postat 24 april 2008 Ja då till ytterligare en dum fråga.. Vad ligger priserna på för typ turbosniglar och eremiter? Räkor är ju bra städare hat jag fått uppfattning av här och vad kan dom kosta och hur många skall ingå i patrullen ? Kater är ett Clown fiskhotell.Har inte hämtat upp det ännu men fick höra att det var ingen patrull i det och bara LS och fisk ( 2 Clowner ) Skall hämta upp det nästa helg Citera
Keek Postat 24 april 2008 Postat 24 april 2008 5 för en 2hundring (ta och ge lite förstås) ungefär samma på snäckor och eremiter (där jag handlar iallafall) Citera
iggiz Postat 24 april 2008 Postat 24 april 2008 Fiske & Fiskar i Malmö tar 350 för 10st. Du får nog som sagt räkna 40kr/st +/- 10kr. Citera
wizz Postat 5 maj 2008 Författare Postat 5 maj 2008 Ok.. kollade med Hercules i GBG och dessa priser hadde dom Turbosnigel 45kr/st och Eremiter 45kr/st så verkar ju rätt vettigt.. om ingen har bättre tips. hur många skall jag ha i mitt Clownhotell ? 2 av varje räcker det eller ? Har letat lite efter en anemon till karet men på Hercules hadde dom bara giganter... inget som passar i mitt lilla kar.. Citera
NephruruS Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Sniglar kan du köpa typ 5-10 st det är bara bra med en del då dom tar hand om alger.eremiter kan du väl köpa 2-3st och sen några extra skal att lägga i gruset så dom inte slåss med varandra eller turbo´na angående skal!vad gäller räkor så köp 2st putsar räkor.detta är vad JAG skulle haft i ett 58liters ungefär! Citera
wizz Postat 5 maj 2008 Författare Postat 5 maj 2008 Ok... Var just i kontakt med Bengt på marinakvariet i Mölndal.. Skall prata mer med honom i kväll där fick jag bra tips samt idéer om hur jag skall göra med mitt kar. Först tyckte han jag skulle slänga ut biobollarna och sätta en extra filtrering där istället för att få ner fosfaten samt rätt av byta ut 15 liter vatten och göra mig av med en del sten och köra korall istället. samt en stabil städpatrull på 4-5 djur.. mer info får jag under kvällen och skall ut dit i morgon Citera
MariaL Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Läs gärna tråden om anemoner som Clownen har startat innan du slår till på en sån...använd sökfunktionen och sök på anemon, jag kommer inte ihåg hur man lägger in en länk:smiley9:Du vet väl att många clowner tar anemonsubstitut som olika mjukkoraller? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.