Gå till innehåll

Turbosnigel och eremit ?


wizz

Rekommenderade inlägg

Ja då till ytterligare en dum fråga..

Vad ligger priserna på för typ turbosniglar och eremiter?

Räkor är ju bra städare hat jag fått uppfattning av här och vad kan dom kosta och hur många skall ingå i patrullen ?

Kater är ett Clown fiskhotell.

Har inte hämtat upp det ännu men fick höra att det var ingen patrull i det och bara LS och fisk ( 2 Clowner )

Skall hämta upp det nästa helg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ok.. kollade med Hercules i GBG och dessa priser hadde dom Turbosnigel 45kr/st och Eremiter 45kr/st så verkar ju rätt vettigt.. om ingen har bättre tips. hur många skall jag ha i mitt Clownhotell ? 2 av varje räcker det eller ?

Har letat lite efter en anemon till karet men på Hercules hadde dom bara giganter... inget som passar i mitt lilla kar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sniglar kan du köpa typ 5-10 st det är bara bra med en del då dom tar hand om alger.

eremiter kan du väl köpa 2-3st och sen några extra skal att lägga i gruset så dom inte slåss med varandra eller turbo´na angående skal!

vad gäller räkor så köp 2st putsar räkor.

detta är vad JAG skulle haft i ett 58liters ungefär!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok... Var just i kontakt med Bengt på marinakvariet i Mölndal..

Skall prata mer med honom i kväll där fick jag bra tips samt idéer om hur jag skall göra med mitt kar.

Först tyckte han jag skulle slänga ut biobollarna och sätta en extra filtrering där istället för att få ner fosfaten samt rätt av byta ut 15 liter vatten och göra mig av med en del sten och köra korall istället. samt en stabil städpatrull på 4-5 djur.. mer info får jag under kvällen och skall ut dit i morgon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs gärna tråden om anemoner som Clownen har startat innan du slår till på en sån...

använd sökfunktionen och sök på anemon, jag kommer inte ihåg hur man lägger in en länk:smiley9:

Du vet väl att många clowner tar anemonsubstitut som olika mjukkoraller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...