Gå till innehåll

Tunzes magnetfäste i vatten?


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag håller på att planera hur jag ska fästa pumparna i mitt kar för att cirkulationen ska bli bra men även så att pumparna inte stör helhetsintrycket av karet, det är ju inte pumparna man ska se. Då kom jag på en lysande idé, hoppas jag i alla fall. Jag funderar på att sätte pumpen på ytavrinningen och då ha den fäst med magnetfäste "geonom" glaset. Dock hamnar magneterna under ytan men om jag tittar på hur magnetfästet som man normalt har utanför rutan så ser den vattentät ut. Är det någon som vet om det fungerar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu när vi ändå är inne lite på magneterna.. det fästet "armen" mellan magnet och Streamer , finnsdet alternativa lösningar på den ?, om man kör magnetfästet och tex 6100 streamer så man man inte vrida många grader innan fästet/streamern krockar.. men om man vill ha en lösning med större vrid möjlighet..

ni som varit med ett tag, vad göra ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:ler: Guldbra! Då var det som jag trodde och hoppades på. Detta ger ju mycket större frihet att välja hur jag ska placera pumparna!

Tackar för snabba svar!

Hej Norsken!

Det var ett tag sen jag såg dig här. Jag pratade om dig i går när jag åkte förbi Katrineholm då jag berättade för sonen om en annan akvarist i dessa trakter! Hoppas det går bra med husbygget!

nu när vi ändå är inne lite på magneterna.. det fästet "armen" mellan magnet och Streamer , finnsdet alternativa lösningar på den ?, om man kör magnetfästet och tex 6100 streamer så man man inte vrida många grader innan fästet/streamern krockar.. men om man vill ha en lösning med större vrid möjlighet..

ni som varit med ett tag, vad göra ?

mvh manne

Bra fråga. Vi kan gärna fortsätta den diskusionen här då jag funderar också. Själv har jag inte hittat några "köpgrejer" som är klara för detta. Jag har dock varit inne på att bygga ihop Mareastream fästen med magnetfästt för att även kunna reglera vinkeln relativ horisonten. Har inge klar lösning ännu. Tips emottages tacksamt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:ler: Guldbra! Då var det som jag trodde och hoppades på. Detta ger ju mycket större frihet att välja hur jag ska placera pumparna!

Tackar för snabba svar!

Hej Norsken!

Det var ett tag sen jag såg dig här. Jag pratade om dig i går när jag åkte förbi Katrineholm då jag berättade för sonen om en annan akvarist i dessa trakter! Hoppas det går bra med husbygget!

Bra fråga. Vi kan gärna fortsätta den diskusionen här då jag funderar också. Själv har jag inte hittat några "köpgrejer" som är klara för detta. Jag har dock varit inne på att bygga ihop Mareastream fästen med magnetfästt för att även kunna reglera vinkeln relativ horisonten. Har inge klar lösning ännu. Tips emottages tacksamt.

usch , ännu bättre om det hade gått också , vrida i höjdled.. -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du ändå är inne på magneter så tycker jag dessa är snyggare. Tunzes är stora och klumpiga

Shure Grip 100 Magnetfäste till pumpar

SG100front.jpg

Med shure grip 100 kan du fästa Seio, Marea, Tunze stream eller Maxi-Jet med magnet i karet. Diverse adaptrar finns i paketen. Upp till 19 mm glas.

Är dom i samma "Klass" när det gäller Brumm från streamern som Tunzes egna magnetfäste ?

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...