LarsH Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Köpte för 2 veckor sedan, en som jag tror är en Ricordea.Den vecklar ut sig väl, är vacker, verkar trivas, men, den har ej satt sig fast. Och så som förhoppningsvis syns på bilden, lyfter den ibland ena sidan. Kommer då en turbosnigel, hamnar Ricordean på botten. Varför vill den inte sätta sig fast? Kan det bero på en lös stenflisa i mitten under, eller kan det bero på att LS´n jag lagt den på är lite grönlurvig?Tacksam för hjälp och svar! Citera
_Manne_ Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 det du kan göra för att ha koll på den är att ta o limma den på en större fraggsten.. limma den lila flisan till sten under den med superattack lim på en större fraggsten så kan du flytta runt den tills du ser en plats där den trivs.. mvh manne Citera
LarsH Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Tack!!Nopp, den står absolut inte strömt. Jag har ett standard Clownhotell, med en lite extrapump i sista facket. Att limma stenflisan på en annan sten verkade ju smart. Superatacklim, vad är det? Kan det vara sådant limm man lyfter bilar med en 5-krona med? Jag har AquaScape Epoxy från Triton, men det är ju en annan grej det. Citera
LarsS Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 SuperAttack är vanligt superlim (cyanoacrylat) Citera
_Manne_ Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Tack!!Nopp, den står absolut inte strömt. Jag har ett standard Clownhotell, med en lite extrapump i sista facket. Att limma stenflisan på en annan sten verkade ju smart. Superatacklim, vad är det? Kan det vara sådant limm man lyfter bilar med en 5-krona med? Jag har AquaScape Epoxy från Triton, men det är ju en annan grej det.då kankse det är så att den stäcker ut sig allt den kan för att få så mycket ljuse som möjligt istället.. så tar strömen den och plåser ner den.. som sagt limma på en sten o sätt den på bästa stället för belysningen o se vad som händer.mvh manne Citera
LarsH Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Tack igen!Så att den står/ligger på lite grönluddigt alglager, det spelar ingen roll menar "ni"? Citera
LarsH Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Du ser på kortet, att det är ganska så grönt runt om Ricordea. Så ser det ut under den åxå. Kanske en aldrig så liten stålborstning skulle göra susen?!? Citera
Lasse Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 De brukar fästa men jag har märkt att ibland får de för sig att flytta och bara släpper för att växa fast någon annan stans.MVH Lasse Citera
LarsH Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Okej, jag provar lite grand, då jag tycker den är läcker, och vill ha den kvar, men jag vet tyvärr fortfarande inte vad "superlim (cyanoacrylat)" är?!? Vanligt superlim du köper på ICA Maxi? Citera
Lasse Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Jo eller biltema eller Klasse eller.... Ta gelformen.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.