Gå till innehåll

Varför gör min Ricordea såhär?


LarsH

Rekommenderade inlägg

Köpte för 2 veckor sedan, en som jag tror är en Ricordea.

post-3831-14468915408884_thumb.jpg

Den vecklar ut sig väl, är vacker, verkar trivas, men, den har ej satt sig fast. Och så som förhoppningsvis syns på bilden, lyfter den ibland ena sidan. Kommer då en turbosnigel, hamnar Ricordean på botten.

Varför vill den inte sätta sig fast? Kan det bero på en lös stenflisa i mitten under, eller kan det bero på att LS´n jag lagt den på är lite grönlurvig?

Tacksam för hjälp och svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det du kan göra för att ha koll på den är att ta o limma den på en större fraggsten..

limma den lila flisan till sten under den med superattack lim på en större fraggsten så kan du flytta runt den tills du ser en plats där den trivs..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!!

Nopp, den står absolut inte strömt. Jag har ett standard Clownhotell, med en lite extrapump i sista facket.

Att limma stenflisan på en annan sten verkade ju smart. Superatacklim, vad är det? Kan det vara sådant limm man lyfter bilar med en 5-krona med? Jag har AquaScape Epoxy från Triton, men det är ju en annan grej det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!!

Nopp, den står absolut inte strömt. Jag har ett standard Clownhotell, med en lite extrapump i sista facket.

Att limma stenflisan på en annan sten verkade ju smart. Superatacklim, vad är det? Kan det vara sådant limm man lyfter bilar med en 5-krona med? Jag har AquaScape Epoxy från Triton, men det är ju en annan grej det.

då kankse det är så att den stäcker ut sig allt den kan för att få så mycket ljuse som möjligt istället.. så tar strömen den och plåser ner den.. som sagt limma på en sten o sätt den på bästa stället för belysningen o se vad som händer.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...