Gå till innehåll

Vad åt min eremitoch krabba?


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Hejsan. kikade i går ner i mitt kar och såg att en blåbent eremit blivit massakera, den stackarn låg utan snäcka och bakdel i karet.

Vidare hittade jag en krabba (ca 2 cm bred) som har krossats totalt, skal och ben låg utspridda på en yta av ca 30 cm i diameter.

Jag har inga andra djur än Turbosniglar och eremitkräftor i karet än.

Låter det som en Mantis eller pistolräka? hur kan jag locka fram en sån och fånga den?

/Patrick

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan inte vara som så att dom ömsat/bytt skal?

Nej, det tror jag inte. Krabban var verkligen söndersliten/slagen och eremitkräftan så liknande ut; köttiga "slamsor" somvar kvar av dess bakdel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter som nått du fått med i lsen^^

Jo, det klurade jag oxå ut :) tror det är en mantis eller pistolräka, det kom nyss tre kanska höga knäppar nånstanns från karet...

Nån idé hur man lockar fram/fångar den/det som finns där nånstans?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Jo, det klurade jag oxå ut :) tror det är en mantis eller pistolräka, det kom nyss tre kanska höga knäppar nånstanns från karet...

Nån idé hur man lockar fram/fångar den/det som finns där nånstans?

Hej.

jag fick ut min genom att lokalisera stenen den bor i och sen plocka ut hela stenen och lägga den i sötbatten snabbt och där kom den fram. Akta fingrarna bara,, den är rätt arg.

Sen är det tydligen bra om du först frågor någon om dom vill ha den,,annars blir en del sura.

mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...