elNico Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Som sagt, nu börjar frugan undra när karet blir klart och vilka fiskar vi ska ha!Jag har försökt förklara att det tar lite tid, men hon har sämre tålamod än vad jag har. Hon har dock en poäng.....vilka fiskar ska vi ha?2st ocellaris e redan klart(det har jag lovat pojken)men en till kunde man väl tryckt ner i ett 90 liters kar?Vi titta lite på en raketstjärt men en Damsell???Dom blir ju inte snällare med åren.....Kom med ett vettigt förslag plz! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Mer än två clowner kommer att bli svårt eftersom dom bildar par å kommer att slå ihjäl den tredje Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Har två Percula, en Hexateania och en Gramma loreto i mitt 112L kar.Samt olika sniglar, sand stifting star, putsar räka, eremit krabbor, borst maskar och ett helt gäng liftare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Gramma loretto är jätte fina och det finns andra ifrån samma släkte också som har ännu finare färger. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Pseudochromis är också schyssta fiskar. Tåliga och billiga. De är aggresiva mot artfränder, men annars är de ganska snälla. De ska kunnagå på räkor, men det har jag aldrig märkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Andreas Lange Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Om det finns en del sten att gömma sig i borde väl någon bottenlevade goby (tex en gul) fungera. De konkurrerar inte så mycket i plats med de andra utan kommer mest hålla till i kanten på stenarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xavante Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Ocellaris clowner brukar gå bra ihop i större grupper än 2...Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Har inga bra erfarenheter av att ocelaris ska gå bra i hop i grupp kanske om karet är stort men inte i ett 90 liters Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 24 augusti 2004 Författare Dela Postat 24 augusti 2004 Nej, jag hade nog bara tänkt 2 st ocellaris, sen ville jag ha någon annan sort!Jag har ganska grov och väldigt lite bottengrus, trivs en bottenlevade goby med det?Gramman e kanonfin det kanske hade vart nåt!-Petrol, Hexateania, vilken e det? (har bara letat lite grann)-Dykaren, Pseudochromis e en personlig liten favvo, men jag tror min käraste tycker den e lite för tråkig....Nemateleotris decora e en otroligt vacker fisk, e dom svåra?-Ni gör det ju inte lättare!!! . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Här är två av de vanligaste och lättaste... det är väldigt mycket fisk och färg för cirka 150kr!Decora är ganska lätta. De kan vara lite skygga ibland. Största problemet är de ofta hoppar ur karet. De blir dock inte särskilt gamla. 1-2 år verkar vara maximal ålder.Hex'or är också trevliga. Plockar mkt smådjur... kan gå på räkor ibland enligt ryktet... jag har själv aldrig upplevt det dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 24 augusti 2004 Författare Dela Postat 24 augusti 2004 Du Dykaren!Dom 2 första bilderna kan jag inte se?!Vad var det för nåt???Joo nu kom dom Vilka arter e det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
elNico Postat 24 augusti 2004 Författare Dela Postat 24 augusti 2004 öööö Dykaren, tog du bort dom två andra bilderna?Vad det nån av pseudochromis eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Har 3 ocellaris clowner och 2 st Frenatus clowner som just nu går i ca 200 liter, 85 kg LS så det är i och för sig mkt att gömma sig bakom. Kan också påpekas att min 4:e ocellaris dog efter en tid, (en hona). Det som jag tror kan vara bra om man ska ha fler än 2 clowner i samma kar är att ta upp allihop i olika hinkar och sedan ta tillbaka dem sammtidigt. Då blir akvariet "nytt" för alla och de nya får lättare att hävda sig mot de som var där sedan tidigare. Ska du fler än 2 clowner kan det iallafall vara en idé... Annars skulle jag rekommendera en blennid, de är väldigt roliga att se påMVH Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Näe, jag tog inte bort dem. Jag misstänker att det var någon av våra kära forums-moderatorer. Jag handskades nog lite slarvigt med copy-righten.Här får du länken till hela artikeln på wetwebmedia.com iställethttp://www.wetwebmedia.com/pseudoch.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.