Gå till innehåll

Frugan undrar?!


elNico

Rekommenderade inlägg

Som sagt, nu börjar frugan undra när karet blir klart och vilka fiskar vi ska ha!

Jag har försökt förklara att det tar lite tid, men hon har sämre tålamod än vad jag har. smiley17.gif

Hon har dock en poäng.....vilka fiskar ska vi ha?

2st ocellaris e redan klart(det har jag lovat pojken)

men en till kunde man väl tryckt ner i ett 90 liters kar?

Vi titta lite på en raketstjärt men en Damsell???

Dom blir ju inte snällare med åren.....

Kom med ett vettigt förslag plz!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Om det finns en del sten att gömma sig i borde väl någon bottenlevade goby (tex en gul) fungera. De konkurrerar inte så mycket i plats med de andra utan kommer mest hålla till i kanten på stenarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag hade nog bara tänkt 2 st ocellaris, sen ville jag ha någon annan sort!

Jag har ganska grov och väldigt lite bottengrus, trivs en bottenlevade goby med det?

Gramman e kanonfin det kanske hade vart nåt!

-Petrol, Hexateania, vilken e det? (har bara letat lite grann)

-Dykaren, Pseudochromis e en personlig liten favvo, men jag tror min käraste tycker den e lite för tråkig....

Nemateleotris decora e en otroligt vacker fisk, e dom svåra?

-Ni gör det ju inte lättare!!! smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är två av de vanligaste och lättaste... det är väldigt mycket fisk och färg för cirka 150kr!

decora.jpg

Decora är ganska lätta. De kan vara lite skygga ibland. Största problemet är de ofta hoppar ur karet. De blir dock inte särskilt gamla. 1-2 år verkar vara maximal ålder.

Pseudocheilinus%20hexataenia%20G.jpg

Hex'or är också trevliga. Plockar mkt smådjur... kan gå på räkor ibland enligt ryktet... jag har själv aldrig upplevt det dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 3 ocellaris clowner och 2 st Frenatus clowner som just nu går i ca 200 liter, 85 kg LS så det är i och för sig mkt att gömma sig bakom. Kan också påpekas att min 4:e ocellaris dog efter en tid, (en hona).

Det som jag tror kan vara bra om man ska ha fler än 2 clowner i samma kar är att ta upp allihop i olika hinkar och sedan ta tillbaka dem sammtidigt. Då blir akvariet "nytt" för alla och de nya får lättare att hävda sig mot de som var där sedan tidigare.

Ska du fler än 2 clowner kan det iallafall vara en idé...

Annars skulle jag rekommendera en blennid, de är väldigt roliga att se på

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...