Postat 23 augusti 200421 Är Som sagt, nu börjar frugan undra nÀr karet blir klart och vilka fiskar vi ska ha!Jag har försökt förklara att det tar lite tid, men hon har sÀmre tÄlamod Àn vad jag har. Hon har dock en poÀng.....vilka fiskar ska vi ha?2st ocellaris e redan klart(det har jag lovat pojken)men en till kunde man vÀl tryckt ner i ett 90 liters kar?Vi titta lite pÄ en raketstjÀrt men en Damsell???Dom blir ju inte snÀllare med Ären.....Kom med ett vettigt förslag plz!
Postat 24 augusti 200421 Är Mer Àn tvÄ clowner kommer att bli svÄrt eftersom dom bildar par Ä kommer att slÄ ihjÀl den tredje
Postat 24 augusti 200421 Är Har tvÄ Percula, en Hexateania och en Gramma loreto i mitt 112L kar.Samt olika sniglar, sand stifting star, putsar rÀka, eremit krabbor, borst maskar och ett helt gÀng liftare.
Postat 24 augusti 200421 Är Gramma loretto Àr jÀtte fina och det finns andra ifrÄn samma slÀkte ocksÄ som har Ànnu finare fÀrger.
Postat 24 augusti 200421 Är Pseudochromis Àr ocksÄ schyssta fiskar. TÄliga och billiga. De Àr aggresiva mot artfrÀnder, men annars Àr de ganska snÀlla. De ska kunnagÄ pÄ rÀkor, men det har jag aldrig mÀrkt.
Postat 24 augusti 200421 Är Om det finns en del sten att gömma sig i borde vÀl nÄgon bottenlevade goby (tex en gul) fungera. De konkurrerar inte sÄ mycket i plats med de andra utan kommer mest hÄlla till i kanten pÄ stenarna.
Postat 24 augusti 200421 Är Ocellaris clowner brukar gÄ bra ihop i större grupper Àn 2...Mvh Thomas
Postat 24 augusti 200421 Är Har inga bra erfarenheter av att ocelaris ska gÄ bra i hop i grupp kanske om karet Àr stort men inte i ett 90 liters
Postat 24 augusti 200421 Är Författare Nej, jag hade nog bara tÀnkt 2 st ocellaris, sen ville jag ha nÄgon annan sort!Jag har ganska grov och vÀldigt lite bottengrus, trivs en bottenlevade goby med det?Gramman e kanonfin det kanske hade vart nÄt!-Petrol, Hexateania, vilken e det? (har bara letat lite grann)-Dykaren, Pseudochromis e en personlig liten favvo, men jag tror min kÀraste tycker den e lite för trÄkig....Nemateleotris decora e en otroligt vacker fisk, e dom svÄra?-Ni gör det ju inte lÀttare!!! .
Postat 24 augusti 200421 Är HÀr Àr tvÄ av de vanligaste och lÀttaste... det Àr vÀldigt mycket fisk och fÀrg för cirka 150kr!Decora Àr ganska lÀtta. De kan vara lite skygga ibland. Största problemet Àr de ofta hoppar ur karet. De blir dock inte sÀrskilt gamla. 1-2 Är verkar vara maximal Älder.Hex'or Àr ocksÄ trevliga. Plockar mkt smÄdjur... kan gÄ pÄ rÀkor ibland enligt ryktet... jag har sjÀlv aldrig upplevt det dock.
Postat 24 augusti 200421 Är Författare Du Dykaren!Dom 2 första bilderna kan jag inte se?!Vad var det för nÄt???Joo nu kom dom Vilka arter e det?
Postat 24 augusti 200421 Är Författare öööö Dykaren, tog du bort dom tvÄ andra bilderna?Vad det nÄn av pseudochromis eller?
Postat 24 augusti 200421 Är Har 3 ocellaris clowner och 2 st Frenatus clowner som just nu gÄr i ca 200 liter, 85 kg LS sÄ det Àr i och för sig mkt att gömma sig bakom. Kan ocksÄ pÄpekas att min 4:e ocellaris dog efter en tid, (en hona). Det som jag tror kan vara bra om man ska ha fler Àn 2 clowner i samma kar Àr att ta upp allihop i olika hinkar och sedan ta tillbaka dem sammtidigt. DÄ blir akvariet "nytt" för alla och de nya fÄr lÀttare att hÀvda sig mot de som var dÀr sedan tidigare. Ska du fler Àn 2 clowner kan det iallafall vara en idé... Annars skulle jag rekommendera en blennid, de Àr vÀldigt roliga att se pÄMVH Peter
Postat 24 augusti 200421 Är NÀe, jag tog inte bort dem. Jag misstÀnker att det var nÄgon av vÄra kÀra forums-moderatorer. Jag handskades nog lite slarvigt med copy-righten.HÀr fÄr du lÀnken till hela artikeln pÄ wetwebmedia.com istÀllethttp://www.wetwebmedia.com/pseudoch.htm
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.