caesar_82 Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Vad det är som växer på ls? Har ringat in det. Hoppas någon vet. Vad beror isåfall dessa "utväxter" på? Citera
jonasroman Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 ledsen men bilden är alldwlwa för suddig...en vild gissning är anthelia...men du behöver posta en bättre bild:)MvhJonas Citera
caesar_82 Postat 19 maj 2008 Författare Postat 19 maj 2008 Hoppas det går att se med den här. Har det här lite överallt i hela karet. Jag skulle verkligen behöva veta vad det är - ta en titt. Citera
jonasroman Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Hoppas det går att se med den här. Har det här lite överallt i hela karet. Jag skulle verkligen behöva veta vad det är - ta en titt.om det inte är en alg,vilket är lite svårt att se på bilden, så¨skulle det kunna vara en korall, Anthelia.MvhJonas Citera
Laggeman Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Har en del sånt på mina stenar också, jag trodde det var smuts som fastnat i små algborstar eller nåt. Citera
Borg Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Har lite sånt i mitt kar också där lyset inte riktigt kommer åt, tror nog det är en typ av alg, turbosarna värkar gilla att beta av det. Citera
jonasroman Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Har en del sånt på mina stenar också, jag trodde det var smuts som fastnat i små algborstar eller nåt.Jag tittar på bilden igen och läser vad du skriver. Jag tvivlar på min egen gissning och tror du har helt rätt Jimmy:)...frågan är om det inte helt enkelt är detritus som fastnat i lite algtrådar, som du skriver. Bilden är fortfarande inte så bra, men du har nog rätt:)MvhJonas Citera
caesar_82 Postat 23 maj 2008 Författare Postat 23 maj 2008 Tror att jag matat lite i överkant. Så det har nog blivit detritus av matrester som blir över. Testar att mata mindre under en period får se om beläggningen avtar på stenen. Men tack för ideer om vad det skulle kunna vara. Citera
Laggeman Postat 23 maj 2008 Postat 23 maj 2008 Jag gjorde en genomkörning igår med en gammal tandborste samtidigt som jag möblerade om lite, och det försvann ju, men det var jobbigt att gå över alla stenar. Får väl se till att införskaffa lite fler eremiter och snäckor. Citera
caesar_82 Postat 28 maj 2008 Författare Postat 28 maj 2008 Jimmy om du får frågan. Eller nån annan som också har erfarenhet. Är eremiter bättre än turbosar på att ta bort dessa beläggningar? Tror jag inte har eremiter med livet kvar sedan en tid tillbax. Bara turbosar. Citera
Laggeman Postat 29 maj 2008 Postat 29 maj 2008 Jag har själv bara tre eremiter och två lite större snäckor, och mina eremiter plockar hellre matrester som inte fiskarna kommer åt. Men jag tror att eremiter skulle gjort ett bättre jobb faktiskt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.