Kohaku Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Hej, jag ska flytta all LS från ett kar till ett annat och funderade på att doppa stenen i "översaltat" vatten ( 1,035-1,040 ) för att bli av med främst en massa krabbor när stenen ändå skall plockas ut. Stenen är inkörd och igång. Finns det någon risk att man slår ut nyttiga bakterier och liknande "bra att ha" saker i stenen ??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Om du vill döda krabbor bör du väl räkna med att de andra lägre djuren dör som kan vara nyttiga/är nyttiga, låter mest logiskt för mig. Bakterier vågar jag inte svara på.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Har läst några rekommendationer här på att doppa stenen i sötvatten några sekunder för att bli av med krabbor etc...Det känns "ofarligare" än extremsalt iaf.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 4 juni 2008 Dela Postat 4 juni 2008 Jag tror inte det gör så stor skillnad om salthalten är för låg eller för hög för djuren.Man kan håva ur smådjur ur hinken och släppa tillbaka dem i karet. Eller ta dem med en slang.Är man snabb överlever de bra om fiskarna sover när man släpper i dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.