Gå till innehåll

Personligheter i akvariet


lottac

Rekommenderade inlägg

Tänkte starta en tråd om våra härliga fiskar och deras beteende. Jag börjar att berätta om min härliga Naso Blonde. Den sysselsätter sig med att jaga bubblorna som kommer från UVC`n när vattnet rinner ner.. Det ser jätte kul ut. -skrattar hysteriskt

Välkomna att skriva om era fiskars roliga personlighter....:W:

Mvh lottac

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min stora gula kirurg känns riktigt tillgiven. Ibland, när man är i karet och bökar, har det hänt att jag kunnat dra den över ryggen, den är så van att man inte vill den nåt "illa". På kvällen, när det är släckt, är det oftast bara han som syns. Han tittar ut mellan LS och sen simmar han ut en kort sväng.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en picassotryckare som tycker det är jätteroligt att plocka loss turbosniglar från stenar och sedan släppa dem på botten så att de inte kan komma på rätt köl igen. Om jag inte snabbt är där och räddar dem så tar eremitkräftorna hand om de hjälplösa sniglarna på natten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Bumpar tråden samt gör ett tillägg...

Idag, när jag höll på att mata en korall, började samma kirurg att picka på handen. Han betade av håret på fingrarna, precis som de gör när de betar alger. Ganska roligt tyckte jag.

Någon annans kirurg som gör likadant?

Är också nyfiken att höra mer om roliga beteenden...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...