Gå till innehåll

Extra skummbehållare


Guest colly

Rekommenderade inlägg

Guest colly

Har en lite kanske dumm fråga ,kan man göra ett extra hål i skum koppen för att sätta en slang på ca15 mm

som går till tex till en 5l dunk, eller funkar skummaren sämmre då tänkte mest på om den behöver ett vist mot tryck el de har ingen betydelse??

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

BM 250 har en slang med en tappkran som går att stänga. Jag föreslår att du gör så du med om du ordnar det. Dock måste ändå koppen göras rent emellan men det kan vara så att det är enklare att tömma ut vätskan innan man tar loss koppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en borrat ett hål halvvägs upp på koppen där jag satt in koppling för luftslang, denna leder i sin tur ned i avloppet. Nackdelen med denna lösning var när skummaren tokskummade och tömde båda sumparna tills skummarpumpen inte fick tillräckligt med vatten. Över 100 liter saltvatten ner i avloppet. Nu sitter det en slangbit även på insidan som gör att det endast rinner ur koppen om det kommer över skummarröret, vilket bör förhindra att det skummar ur så mycket vatten. Men resultatet blir ju att jag helt plötsligt ändå måste tömma koppen manuellt =) Så nån typ av kran ska sättas in.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...