Gå till innehåll

AquaMedic Chromis vs Redsea Max ?


rockan04

Rekommenderade inlägg

Hej!! Går i planerna att starta ett salt kar (mitt första). Jag vill köpa ett komplet sett, har tittat på AquaMedic Chromis och Redsea Max.

Vilket är att föredra?

Har hört att fläkta och skummare inte är så bra på Redsea max? har inte läst eller hört så mycket om AquaMedic Chromis...

Så ni som äger antingen AquaMedic Chromis eller redsea, kom gärna med era synpunkter...

Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ses som reklam men fler har säkert denna produkt (JBL Nano 106L)...

http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=1042⊂=0&page=1

Såg den live i förra veckan och blev lite trött då jag just börjar få ordning på RSM:en...

Verkar galet mycket bättre och att den ser bra ut också är ju inte fel.

Saknar ett täcklock för skummaren bak, annars verkar det ruskigt genomtänkt.

Vill ha!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En 150W MH i ett så litet kar bör ge värmeproblem, men det kanske är löst på något fiffigt sätt.

Ett AM Chromis är en väldigt snygg möbel i mina ögon. Medföljer en 150W MH till det också, men där kan man reglera höjden över vattnet och hur mycket det värmer på sommarmånaderna.

Ett RSM har jag varit i kontakt med ett par ggr och den är också en snygg möbel. Fördelen med det är att den har en stängd huv som inte släpper ut så mycket ljus runt om, minussidan är värmeproblemet som det verkar brottas med. I övrigt så är det bra kar båda två.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah jo, det är en punkt också... Om du lyckas köpa ett RSM utan kylare och ha en bra temp, då bor du nog väldigt kallt :)

En D&D DC300 är nästan ett måste och gick loss på 2800:- ink frakt från utlandet.

Ps

Jag är inte helt anti mot rsm:en. Jag älskar mitt.

Blev dock sisådär 10000:- + dyrare än vad man tänkt när man släpade hem det från affären :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla på den nya Kuben triton har fått in, såg den live på bromma i måndags... väldigt snygg design med ytavrinning i mitten som sedan rinner ner till två fack på varsin sida.. och har en inbyggt wavebox eller något sånt :D :D :D är inte säker på priset på bromma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...