Gå till innehåll

Holacanthus Passer


leucosternon

Rekommenderade inlägg

Enligt mitt uppslagsverk så blir den ca 25 cm, inte så där jättestor alltså. Lär komma från den Amerikanska västkusten (de tropiska delarna), antagligen också från Galápagosöarna.

Ungfisken är ju mycket vacker. Vart fick du tag i din och hur stor är den?

Kejsarfiskar är egentligen inte speciellt svåra djur men pga deras sällsynthet och med tanke på hur vackra de är så är det viktigt att man tar väl hand om dem. Absolut inget för nybörjaren. Har du bra vattenkvalité och inga kejsare så bör det inte vara några problem att få den att trivas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag vet om den ar att den ar som cilliarisen.. veldigt agressive... och mindre revsaker en de flesta kejsarfiskar... forovrigt mycket fin och relativt tolig fisk...

som Wiking sejer.. det du vill kolla upp ar om du har nogon annan kejsare eller kejsare liknande fiskar i karet... som eventuellt kan ses som hot...do kan du eventuellt fo lite problem men.. men de e vel inget nytt, UV ar ju alltid bra som extra sakerhet.. beror lite po ditt kar..

men ska go utan.. hur stort var exemplaret och var det i ungform ?

Mycket snygg fisk forovrigt , lycka till

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej allihopa!

Jag bockar och bugar för svaren. Jag har dock inte köpt den såg den bara i en butik. Hade eventuellt tänkt ha den i kubakvariet. Men jag vill nog hellre ha tag i en fin fullt utfärgad Imperator. Blir nog svårt med 2 stora kejsare i ett 416l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kallades inte P Roberto för Kungen av Kungsan när han var yngre. H passer kallas för Kejsaren av Mexico om jag minns rätt.

Är det en stor utfärgad individ så svalnar mitt intresse ordentligt, den är bara och slänga på grillen. Det skall var små fiskar på 2-5 cm när man köper dem, då är de som finast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...