thomas5547 Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 HAr kollat lite här på jobbet, här finns det en massa ups:er.. Kan kanske vara något till akvariet, i fall strömmen skulle försvinna.. Någon som kan något om detta? tänkte driva den med en eller två pumpar och skummare.. Citera
wrang Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 hadde samma fråga tyckte ej man har nån strömavbrott så jag slängde min i förrgår denna var på 1700VASå tror mer att den bara kommer stå där å ingen nytta Citera
thomas5547 Postat 21 juli 2008 Författare Postat 21 juli 2008 hur mycket orkade den driva och hur länge? vilken storlek behöver man, typ? Citera
_Manne_ Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 man får kollar runt ganska noga innan du lägger några slantar.. många upser är byggda för relativt hög belastning under några minuter.. inte tvärtom.. dvs nödlösningen 2-3 streamers med låg watt så länge som möjligt.. mvh manne Citera
NiXoN Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Det finns en batterikoppling till tunze 6055, den heter nåt i stil med "safety connector" eller liknande. Man kan köra den med batterier eller en solcell/vindkraft, lite roligt samtidigt som de kan vara mycket händigt vid elavbrott.//NiXoN Citera
Keek Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Det finns en batterikoppling till tunze 6055, den heter nåt i stil med "safety connector" eller liknande. Man kan köra den med batterier eller en solcell/vindkraft, lite roligt samtidigt som de kan vara mycket händigt vid elavbrott.//NiXoNmen på natten och det inte blåser kunde inte låta bli jag har några upser liggande som jag skulle använda som backup vid strömavbrott på någon cirkulationspump. men som wrang skriver jag har inga strömavbrott så dom har aldrig blivit inkopplade . får se om jag orkar någon dag (det är ju jättejobbigt ) Citera
jör.. Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 men på natten och det inte blåser kunde inte låta bli Det var nog därför han skrev batterier eller solcell,vidkraft eller vad tror du KEEK kunde inte låta bli Citera
jör.. Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 ]men på natten och det inte blåser kunde inte låta bli Det var nog därför han skrev batterier eller solcell,vidkraft eller vad tror du KEEK kunde inte låta bli Citera
Crillo Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Tänk på att vanliga pumpar utan batterieliminator/nätdel vill ha sinuskurva och inte fyrkantskurva som vanliga ups:er ger, det finns dock ups:er som ger sinuskurva. Har sett en stående i Kungsbacka t.ex. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.