Tenkare Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 Hur fungerar en sån HÄR mackapär?börjar kännas lite tråkigt att hela tiden passa på så att vattennivån inte blir för låg i mitt RSM. Citera
_Manne_ Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 går denna lösning ut på att "flaskan" i detta fallet är högre är akvariet ? sjlävtryck ? Citera
stigigemla Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 Detär en flottör med. Så det är säkert en nålventil med. Fungerar som toa. Citera
Tenkare Postat 21 juli 2008 Författare Postat 21 juli 2008 Mao så ska man ha flaskan eller dunken uppochner?? blir kanske att limma osv för att det ska hålla tätt. Känns inte sådär säkert. Citera
_Manne_ Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 tenkare:jag kör med en sådan i mitt stora kar.. finns helt klart möjligheter för samma lösningtill RSM'et med lite modding i spelet.. o sen en lagom stor dunk i skåpet för refil vatten. frågan är bara hur mycket teknik man ska lägga ner på 130L saltvatten http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=582⊂=0&page=1mvh manne Citera
Tenkare Postat 21 juli 2008 Författare Postat 21 juli 2008 tenkare:jag kör med en sådan i mitt stora kar.. finns helt klart möjligheter för samma lösningtill RSM'et med lite modding i spelet.. o sen en lagom stor dunk i skåpet för refil vatten. frågan är bara hur mycket teknik man ska lägga ner på 130L saltvatten http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=582⊂=0&page=1mvh manneJo jag får ju fylla på ca 2 liter vatten om var dag, sen jag kopplade in fläkten på baksidan så dunstar det mycket mer. Jag blev t.o.m orolig över att det kanske läckte, men det är kollat och det gör det inte. Hatar läckor då jag haft ett 600 liters hörnakvarie som sprack i botten då jag glömde lägga frigolit mellan kar och bänk. Som tur var så var det nyuppfyllt och inte hunnit stoppa något i det ännu och att jag då bodde på första plan. Lite OT kanske men ibland skönt att ventilera vissa saker. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.