Dimorb Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 Är mitt i ett litet dilemma som jag skulle behöva hjälp med.Har ett borrat hål i ytavrinningen som skall svälja vatten ner till sumpen. För tillfället är den funktionen stoppad och vattnet pumpas ut i akvariet via 2 cirkulationspumpar istället.Om jag beslutar mig för att koppla in sumpen igen räcker det med att se till att det finns en returpump i sumpen? Kan de pumparna som står i ytavrinningen fortfarande vara kvar?Antar att svaret är: JA på de frågorna.Vilket gör att man direkt hoppar fram till den "kluriga" frågan.Hur löser man lättast returen ifrån sumpen? Det finns inget för-borrat hål till returen i akvariet. Kan inte tömma det för att borra iordning heller då det är smockat med sten,fisk och koraller.Tacksam för hjälp och ideer. Citera
petrol Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 "Hur löser man lättast returen ifrån sumpen? Det finns inget för-borrat hål till returen i akvariet. Kan inte tömma det för att borra iordning heller då det är smockat med sten,fisk och koraller."Ett vanligt U rör blir väl bra Citera
Dimorb Postat 6 september 2004 Författare Postat 6 september 2004 Var hittar man sådana? Är inte så het på PVC biten och byggandet av alla möjliga rörsystem Citera
petrol Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 Kolla in Mr Wrang:s Akvariebygge. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 1267&PN=1Han frossar i pvc och det är Gryymt snyggt. Citera
aengus Postat 6 september 2004 Postat 6 september 2004 du ska använda GF-rör och det är inte det lättaste att hitta i karlshamn, jag har beställt mina pvc grejor från akvarieudstyr i danmark Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.