Gå till innehåll

LS hos Akvarieudstyr i Köpenhamn


malm

Rekommenderade inlägg

hej. jag hittade akvarieudstyrs hemsida när jag checkade runt lite på nätet. tänkte att jag har ju inte så längt över till köpenhamn. nån som vet om deras LS är nån bra? och får man bra ta med det in i sverige bara så? fiskar med? prisskillnaden e ju enorm på stenen.. kostar 86 kronor kilot om man köper mellan 11 - 30 kilo.. 100 spänn billigare än i sverige...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det priset jag angav i första inlägget är redan inräknat i kursändringen.. 67,75*1,27= ca 87 kronor...:D men det bör ju vara värt det... ska nog få med mig en polare och köpa en 15 kilo iaf.. men man får ta över sånt då?

har en fråga till här. om man köper ny LS, kan man bra slänga ner det i karet när det är igång med några enstaka fiskar och eremiter m.m, eller ska dom ligga nån annanstans¨ett tag??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plus 25% i kursskillnad. Men visst är det billigt ändå.

Har själv funderat på att köpa ett par kilo "på prov".

Vi skulle kanske kunna ta en gemensam tur när det är dags för mig att skaffa sten?

Känns ju som hundra svåra år tills dess men en vacker dag så ... :)

Annars är det väl Akvarie Lagunen som har för 80 sek / kg?

Någon som vet hur den stenen är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det priset jag angav i första inlägget är redan inräknat i kursändringen.. 67,75*1,27= ca 87 kronor...:D men det bör ju vara värt det... ska nog få med mig en polare och köpa en 15 kilo iaf.. men man får ta över sånt då?

har en fråga till här. om man köper ny LS, kan man bra slänga ner det i karet när det är igång med några enstaka fiskar och eremiter m.m, eller ska dom ligga nån annanstans¨ett tag??

Det ska inte vara några problem mellan sverige och danmark vad jag vet. Jag har tagit över fisk, koraller och sten vid ett flertal tillfällen från danmark utan bekymmer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att ha någon aning om vad för sten det är de säljer nere i Danmark... men det är stor skillnad på levande sten. Betalar du 180kr/kg i Sverige så bör du få riktigt bra och snygg sten.

Man brukar även prata om base rock som är avsevärt billigare. Det är vanligtvis sten utan kalkalger och med mindre liv... men bra att bygga basen på sitt rev med. Rent biologiskt så är även base rock helt okej.... inte så snygg, men okej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Malm här beställs inget....

Vi kan vell dra över och köpa lite ls till dej och lite koraller till mej =)

Men du ska inte slänga i färsk ls i ditt kar nu då det bler förhög påfrästning på ditt kar och förmodligen kommer dina fiskar och även koraller att dö...

vi kan ju dra ihop ett jäng plupp behöver nog mer ls efter hans krach =/

/Marcus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Malm här beställs inget....

Vi kan vell dra över och köpa lite ls till dej och lite koraller till mej =)

Men du ska inte slänga i färsk ls i ditt kar nu då det bler förhög påfrästning på ditt kar och förmodligen kommer dina fiskar och även koraller att dö...

vi kan ju dra ihop ett jäng plupp behöver nog mer ls efter hans krach =/

/Marcus

självklart kan vi dra över björk. får se hur mö pengar jag ahr kvar i slutet av veckan när mysrörsarmaturen och min nya pump har kommit. Tycker vi åker över när nästa lön kommit.. du jag plupp tar din bil över och fyller bagaget;) ringer dig när jag kommer hem från halmstad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt sten hos Akvarieutstyr. Det är absolut inget fel på den. Det är ofta stora plattor. Stenen är från Afrika i stället från Indonesien som brukligt. Tror den stora prisskillnaden har med frakten att göra.

PeterP:s snygga (tyvärr nerlagda) kar var all sten köpt hos Akvarieutstyr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om plats finns i bil kan jag tänka mig att åka med. Skulle gärna vilja ha lite småbitar LS till och då helst med annat ursprung än den jag redan har. Plus att jag när lönen kommer funderat på att åka över för att kolla utbud och priser och eventuellt köpa nån korall eller nåt ändå.

Det går bra att PM:a mig eller så om intresse finns för en till att dela reskostnaden med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om plats finns i bil kan jag tänka mig att åka med. Skulle gärna vilja ha lite småbitar LS till och då helst med annat ursprung än den jag redan har. Plus att jag när lönen kommer funderat på att åka över för att kolla utbud och priser och eventuellt köpa nån korall eller nåt ändå.

Det går bra att PM:a mig eller så om intresse finns för en till att dela reskostnaden med.

Det bestämmer jag haha efter som malm har köpt en lite risrular bil som jag knappt får in häkken i så får det ble jag som kör :ler: med rigtig bil (Bmw)

men det ber ju billigare ju fler vi är i bilen så det kan vi nog ordna matte..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får man hänga med Marcus??

Jag har Brobizz!!

kolla bjrök:D marineman har brobizz... nu blev det billig LS:D bra om vi e nårra stycken.. blir ju billiga ju mer kilo vi köper:D ännu billigare när en har brobizz:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Malm och jag har betämt att vi ska till Dk men har inte bestämmt någon datum tyvär så kan inte alla följa med då. för någon så stor bil har vi inte :ler:

Men vi kan ju se vem som forfarande är sugna på att följa med någon gång runt löning.

/Marcus

ps, hadde vi haft en mini buss hadde alla kunat hängapå men tyvär =/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...