thomas5547 Postat 4 augusti 2008 Postat 4 augusti 2008 Jag och en kompis reser till Hawaii om en månad.Tänkte om det är någon som vet nån intressant affär, odlare, eller någon fiskare där, som man kan fråga, och besöka.. Citera
stigigemla Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 University of Hawai har en del forskning kring koraller och undervattensmijöerna. Citera
Jaken Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Reef Culture Technologies Frank Baensch som odlar exklusiva dvärgkejsare, en riktig pionjär. Ganska osannolikt att han släpper in dig dock...http://www.rcthawaii.com/ Citera
salar Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Jaken ring och lägg ett gott ord ni odlare emellan så kanske det blir ett besök för dom.Patrik Citera
stigigemla Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Jag har för mig att Frank Baensch tagit ett sabbatsår som blivit långt. Fast han kanske är igång igen nu. Citera
Jaken Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Han håller på att utöka sin verksamhet. Bygger en anläggning och ska försöka sig på kirurger om jag inte kommer ihåg fel. Fråga Copps på RC som är god vän med Frank om du är nyfiken, jag har för mig att det var han som berättade det. Citera
stigigemla Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Kul att han är igång. Kanske han bara byggde den nya anläggningen... Citera
lindholm Postat 6 augusti 2008 Postat 6 augusti 2008 Jag tycker definitivt akvariet i honolulu, ligger i närheten av waikiki beach, är värt ett besök, det är visserligen några år sedan jag var där 2001... men det var coolt att se, de har akvarier och tankar med direkt solljus. Citera
thomas5547 Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Tack för alla svar.. Skulle vara kul att kolla in odlingen.. ska försöka leta upp lite info där.. =)Akvariet i Honolulu kommer det att bli, ska bli nice.. Men hade gärna viljat besöka någon fiskhandlare, och kolla hur dom hanterar fiskarna innan dom skickas vidare.. och höra dom berätta lite hur det fiskas.. =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.